Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, koupila jsem si ve společnosti Alza mobilní telefon iPhone 7, který se mi po 13. dnech rozbil. Mám dva dotazy: 1/ K telefonu jsem si koupila ochrannou folii. Alza dává zákazníkovi podepsat formulář, kde se folie vzdává. Má na to Alza právo? Mám šanci se domoci vrácení peněz za folii i přesto, že jsem toto podepsala? 2/ Telefon byl rozbitý a Alza mi náhradou dala nový. Dali mi ho ale bez originálního balení, jen v igelitu, což jsem hend reklamovala, ale neumožnili mi reklamaci sepsat. Napsala jsem ji tedy písemně a stále se originálního obalu dožaduji. Je jednání Alzy v pořádku? ... Jen doplním, že nyní, po cca měsíci, se i tento (údajně) nový telefon opět rozbil a já ho opět reklamovala. Předem děkuji za Vaše odpovědi a přeji hezký den, Lucie Sehnalová.
Otázku poslal/a: , 14. 1. 2018 20:36
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste samostatně zakoupila ochranou folii včetně její aplikace, tak na folii a její aplikaci plyne samostatně 24měsíční záruční doba, a té se nelze vzdát ani podpisem, jelikož se od práva chránícího spotřebitele nelze odchýlit v neprospěch spotřebitele. Částku za folii a její aplikaci můžete po prodávajícím požadovat prostřednictvím institutu náhrady škody. Pokud Vám Alza dodala telefon, u kterého není pochyb, že je zcela nový a bezvadný, a dodala Vám ho v takové formě, která umožňovala např. jeho bezpečný přenos, není možné se domáhat nového originálního obalu, tj. krabice, jelikož obal není součástí ani příslušenstvím věci, jestliže tedy prodávající nebo výrobce ve svých podmínkách nedeklaruje úpravu nad rámec zákona. Prodávající je však v záruční době vždy povinen přijmout věc do reklamace a sepsat o ní reklamační protokol dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud by se tak nestalo, mohla byste podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
16. 1. 2018 10:37
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více