Problémy s reklamacemi

Dobrý den, opět se na Vás obracím s dotazem ohledně opakovaných reklamací notebooku. Jak jsem již dříve psal, notebook (zakoupen v dubnu 2017) jsme již několikrát reklamovali z důvodu vrčícího ventilátoru. Vada se bohužel projevuje v dosti náhodných intervalech. 1. reklamace - reklamován displej pro vadný pixel, špatně reagující touchpad a vrčící ventilátor řešení - částečně uznáno -> výměna displeje, tovární nastavení a ventilátor se u nich neprojevil takže bez opravy 2. reklamace - ihned po návratu z předchozí začal ventilátor opět vrčet -> pořízeno video závady a s ním poslán zpět řešení - uznáno -> výměna ventilátoru 3. reklamace - opětovné vrčení ventilátoru, tentokrát bohužel ne tak hlasitě -> opět pořízeno video (bohužel z důvodu aktuálních podmínek horší kvalita a hodně okolního šumu) řešení - neuznáno -> závada se neprojevila, notebook servisu nepřijde nadměrně hlučný v porovnání s jinými 4. reklamace - problém se opět projevil prakticky ihned po vrácení z reklamace -> pořízeno video (tentokrát v lepší kvalitě a problém slyšet byl) + požadováno zpětné uznání předchozích neuznaných reklamací závady a odstoupení od kupní smlouvy řešení - neuznáno -> notebook zkoušeli, porovnávali a závada se opět neprojevila; zpětné uznání reklamací zůstalo bez odezvy Je možné aby prodejce byl s reklamací takto "rychle" hotov i když má k dispozici nahrávku, která vadu prokazuje? A od 3/4 roku starého a prakticky nepoužívaného notebooku bych očekával 100% stav bez jakýchkoli vad. Celá záležitost následně konzultována s místním prodejcem výpočetní techniky, který nám doporučil zkusit notebook poslat do jiného autorizovaného servisu, nebo se obrátit na ČOI. Po pravdě, již nevíme jak jinak na prodejce, protože pokud nám reklamace 3x resp. 4x neuzná tak nemáme nárok na odstoupení od smlouvy. Předem velice děkuji za reakci. Tomáš Sklenička

Otázku poslal/a:  , 19. 1. 2018 11:50

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Odstoupit od kupní smlouvy je možné při třetí reklamaci téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, případně při čtvrté reklamaci různé vady po třech předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou. Tohoto stavu bohužel nedosahujete. Prodávající je povinen v 30 denní reklamační lhůtě posoudit vytýkanou vadu, a uzná-li, že za ni odpovídá, ji zákonným způsobem v celém rozsahu odstranit. V případech, kdy se vada na věci projevila hned po jejím převzetí z reklamace, jste po prodávajícím mohl žádat nápravu ve lhůtě zbývajících dní do konce lhůty 30 dní, kdy by Vám při nevyřízení vzniklo právo odstoupit od kupní smlouvy pro její nevyřízení včas. Jelikož po šesti měsících od zakoupení věci přechází důkazní břemeno na kupujícího, prodávající nebyl povinen zpětně uznat reklamace, pokud jste silným důkazním prostředkem neprokázal, že věc byla vadná již v okamžiku předchozí reklamace. Máte-li podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, můžete se s podnětem obrátit na dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci. Pro další postup Vám doporučujeme pořídit si znalecký posudek ve Váš prospěch a s tímto opětovně věc reklamovat. Uzná-li prodávající následně reklamaci, bude povinen vadu nejen odstranit, ale zároveň Vám i uhradit náklady na pořízení znaleckého posudku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

21. 1. 2018 14:25

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

11. 5. 2011 | Petra Dlouhá | 17 komentářů

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

26. 4. 2011 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

V listopadu loňského roku odvolal ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek ústřední ředitelku České obchodní inspekce Janu Příhodovou. Nový ředitel ČOI Jan Štěpánek poskytl serveru Peníze.cz exkluzivní rozhovor, ve kterém mluvil nejen o svých plánech, ale i o tom, proč v řadě oblastí nelze publikovat kompletní seznamy hříšníků jako například u čerpacích stanic.

Chystá se kartel realitních kanceláří?

8. 4. 2011 | Lukáš Kubec | 8 komentářů

Chystá se kartel realitních kanceláří?

Nová pravidla hry pro realitní kanceláře? Ministerstva připravují zákon, který má chránit spotřebitele před mizernými a podvodnými makléři. O ochranu spotřebitele však nejspíš vůbec nejde...

Není buchta jako buchtička

25. 3. 2011 | Michal Kašpárek | 19 komentářů

Není buchta jako buchtička

Renesance českých buchet a zákusků ukazuje, jak absurdní jsou některé regulace podnikání. Prodat legálně doma pečenou buchtu je složitější než prodávat osmnáctky na videochatu.

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

14. 3. 2011 | Petra Dlouhá

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.

Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

21. 2. 2011 | Petra Dlouhá | 64 komentářů

Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.

Klára Samková: Stvořte si své vlastní peklo! Aneb o spotřebitelských úvěrech

12. 1. 2011 | Klára Samková | 20 komentářů

Klára Samková: Stvořte si své vlastní peklo! Aneb o spotřebitelských úvěrech

Zdálo by se, že zákon o spotřebitelských úvěrech zabrání překotnému půjčování, vedoucímu k neodvratnému zadlužování se a následnému pádu do novodobých otrokářských úvěrových pastí. Osobní zodpovědnost ale nelze nastudovat na žádné škole, ani vynutit žádnou právní normou.

Zakázat fintu splátkových firem? Moc přísné, míní vláda

7. 1. 2011 | Petr Kučera | 4 komentáře

Zakázat fintu splátkových firem? Moc přísné, míní vláda

Spotřebitelé získají vyšší ochranu před fintou, kterou využívají zejména někteří poskytovatelé půjček. Počítá s tím návrh ministerstva spravedlnosti, poslaný tento týden do připomínkového řízení.

Svátky splněných přání, nebo vyplněných formulářů?

29. 12. 2010 | Ivo Jeník | 11 komentářů

Svátky splněných přání, nebo vyplněných formulářů?

Nový zákon o spotřebitelském úvěru donutí věřitele předem varovat potenciálního dlužníka. Dočkáme se varovných nápisů a fotografií dlužníků v bankrotu na smlouvách, nebo se jen na každou smlouvu nově spotřebuje dvakrát víc papíru?

Exekuce pod stromeček

28. 12. 2010 | Tomáš Prouza | 13 komentářů

Exekuce pod stromeček

Pokud by stát chtěl opravdu pomoci těm, kteří se nesmyslně zadlužují, tak především dostane z trhu podivné pololichvářské firmy.

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

27. 12. 2010 | František Mašek

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

5. 10. 2010 | redakce Peníze.CZ

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

11. 8. 2010 | František Mašek | 8 komentářů

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

16. 6. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services