Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, opět se na Vás obracím s dotazem ohledně opakovaných reklamací notebooku. Jak jsem již dříve psal, notebook (zakoupen v dubnu 2017) jsme již několikrát reklamovali z důvodu vrčícího ventilátoru. Vada se bohužel projevuje v dosti náhodných intervalech. 1. reklamace - reklamován displej pro vadný pixel, špatně reagující touchpad a vrčící ventilátor řešení - částečně uznáno -> výměna displeje, tovární nastavení a ventilátor se u nich neprojevil takže bez opravy 2. reklamace - ihned po návratu z předchozí začal ventilátor opět vrčet -> pořízeno video závady a s ním poslán zpět řešení - uznáno -> výměna ventilátoru 3. reklamace - opětovné vrčení ventilátoru, tentokrát bohužel ne tak hlasitě -> opět pořízeno video (bohužel z důvodu aktuálních podmínek horší kvalita a hodně okolního šumu) řešení - neuznáno -> závada se neprojevila, notebook servisu nepřijde nadměrně hlučný v porovnání s jinými 4. reklamace - problém se opět projevil prakticky ihned po vrácení z reklamace -> pořízeno video (tentokrát v lepší kvalitě a problém slyšet byl) + požadováno zpětné uznání předchozích neuznaných reklamací závady a odstoupení od kupní smlouvy řešení - neuznáno -> notebook zkoušeli, porovnávali a závada se opět neprojevila; zpětné uznání reklamací zůstalo bez odezvy Je možné aby prodejce byl s reklamací takto "rychle" hotov i když má k dispozici nahrávku, která vadu prokazuje? A od 3/4 roku starého a prakticky nepoužívaného notebooku bych očekával 100% stav bez jakýchkoli vad. Celá záležitost následně konzultována s místním prodejcem výpočetní techniky, který nám doporučil zkusit notebook poslat do jiného autorizovaného servisu, nebo se obrátit na ČOI. Po pravdě, již nevíme jak jinak na prodejce, protože pokud nám reklamace 3x resp. 4x neuzná tak nemáme nárok na odstoupení od smlouvy. Předem velice děkuji za reakci. Tomáš Sklenička
Otázku poslal/a: , 19. 1. 2018 11:50
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Odstoupit od kupní smlouvy je možné při třetí reklamaci téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, případně při čtvrté reklamaci různé vady po třech předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou. Tohoto stavu bohužel nedosahujete. Prodávající je povinen v 30 denní reklamační lhůtě posoudit vytýkanou vadu, a uzná-li, že za ni odpovídá, ji zákonným způsobem v celém rozsahu odstranit. V případech, kdy se vada na věci projevila hned po jejím převzetí z reklamace, jste po prodávajícím mohl žádat nápravu ve lhůtě zbývajících dní do konce lhůty 30 dní, kdy by Vám při nevyřízení vzniklo právo odstoupit od kupní smlouvy pro její nevyřízení včas. Jelikož po šesti měsících od zakoupení věci přechází důkazní břemeno na kupujícího, prodávající nebyl povinen zpětně uznat reklamace, pokud jste silným důkazním prostředkem neprokázal, že věc byla vadná již v okamžiku předchozí reklamace. Máte-li podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, můžete se s podnětem obrátit na dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci. Pro další postup Vám doporučujeme pořídit si znalecký posudek ve Váš prospěch a s tímto opětovně věc reklamovat. Uzná-li prodávající následně reklamaci, bude povinen vadu nejen odstranit, ale zároveň Vám i uhradit náklady na pořízení znaleckého posudku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
21. 1. 2018 14:25
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více