Neuznaná reklamace výrobní vady bot
Dobrý den,
zakoupili jsme v Liberci v OC Nisa v prodejně A3 SPORT 21.9.2017 pánské boty SALOMON FORTALEZA GTX velikost 9 za 1990 Kč.
Boty jsme na prodejně 1.12.2017 reklamovali, protože v levé botě pod vnějším švem je uvnitř boty boulička, která manžela tlačí. I při pohledu z vnějšku je vidět, že šev je o jeden prošívající steh kratší a staženější, než je šev na botě pravé.
Reklamace nám byla vrácena jako zamítnutá s vyjádřením znalce pana Petra Janaty, že nebyla shledána žádná výrobní ani materiálová vada a že obuv lze používat bez omezení. Ale už nám nebylo sděleno, k čemu lze takovou obuv používat, když ji nelze nosit. Klidně bych boty panu Janatovi poskytla, ať si v nich pochodí. Manžel má nohy normální bez jakýchkoli deformací, nikdy neměl s nákupem bot problém a nikdy jsme žádné boty nereklamovali. Určitě bychom je neposílali k posouzení, kdyby se v nich dalo normálně chodit. Chtěla jsem reklamaci vrátit zpět ke znovuposouzení, ale to mi bylo zamítnuto, protože znalec už jednou rozhodl.
Samozřejmě, že v obchodě při nákupu při vyzkoušení se vada neprojevila, ale při už první chůzi po městě šev v botě tlačil. Doufal, že bota povolí, šel v nich ještě dvakrát, ale zřejmě protože to je šev, který uvnitř tvoří hrbol, bota nepovolila. Když se na stejné místo sáhne uvnitř pravé boty, tam hrbol není. Kdyby byla bota normální, určitě bychom je nereklamovali.
Jedná se o „Venkovní obuv do přírody s membránou na lehké túry a nordic walking“. To se dá provozovat jedině s těmito botami v batohu na zádech. Na túru se s nimi na nohou určitě vypravit nelze. Na to, abychom je doma strčili jen do botníku nebo rovnou do popelnice zase tak levné nebyly. Nekupujeme boty zase tak často a máme rádi kvalitu, proto jsme nakoupili boty značkové a ve značkové prodejně.
Hledala jsem reference na internetu na znalce pana Petra Janatu a při jejich přečtení mi bylo jasné, že reklamace, které posuzuje on, je asi zbytečné vůbec podávat.
Je nějaké řešení?
Děkuji.
Otázku poslal/a: , 19. 1. 2018 22:02
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je-li věc reklamována v prvních šesti měsících od její koupě, je prodávající oprávněn reklamaci zamítnout pouze s doložením silného důkazu o tom, že věc buď není vadná, nebo že prodávající za vadu neodpovídá. Takovému vyjádření je možné se bránit vlastním vyjádřením, tj. nejspíše znaleckým posudkem. Pokud by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen vrátit i prostředky vynaložené na jeho pořízení. Pokud je vada zcela zřetelná, a tedy by pořizování znaleckého posudku nepředstavovalo účelně vynaložené náklady, je možné od kupní smlouvy odstoupit, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, ze kterou ze zákona odpovídá, dle § 2107 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
21. 1. 2018 14:32