Neuznaná reklamace výrobní vady bot

Dobrý den, zakoupili jsme v Liberci v OC Nisa v prodejně A3 SPORT 21.9.2017 pánské boty SALOMON FORTALEZA GTX velikost 9 za 1990 Kč. Boty jsme na prodejně 1.12.2017 reklamovali, protože v levé botě pod vnějším švem je uvnitř boty boulička, která manžela tlačí. I při pohledu z vnějšku je vidět, že šev je o jeden prošívající steh kratší a staženější, než je šev na botě pravé. Reklamace nám byla vrácena jako zamítnutá s vyjádřením znalce pana Petra Janaty, že nebyla shledána žádná výrobní ani materiálová vada a že obuv lze používat bez omezení. Ale už nám nebylo sděleno, k čemu lze takovou obuv používat, když ji nelze nosit. Klidně bych boty panu Janatovi poskytla, ať si v nich pochodí. Manžel má nohy normální bez jakýchkoli deformací, nikdy neměl s nákupem bot problém a nikdy jsme žádné boty nereklamovali. Určitě bychom je neposílali k posouzení, kdyby se v nich dalo normálně chodit. Chtěla jsem reklamaci vrátit zpět ke znovuposouzení, ale to mi bylo zamítnuto, protože znalec už jednou rozhodl. Samozřejmě, že v obchodě při nákupu při vyzkoušení se vada neprojevila, ale při už první chůzi po městě šev v botě tlačil. Doufal, že bota povolí, šel v nich ještě dvakrát, ale zřejmě protože to je šev, který uvnitř tvoří hrbol, bota nepovolila. Když se na stejné místo sáhne uvnitř pravé boty, tam hrbol není. Kdyby byla bota normální, určitě bychom je nereklamovali. Jedná se o „Venkovní obuv do přírody s membránou na lehké túry a nordic walking“. To se dá provozovat jedině s těmito botami v batohu na zádech. Na túru se s nimi na nohou určitě vypravit nelze. Na to, abychom je doma strčili jen do botníku nebo rovnou do popelnice zase tak levné nebyly. Nekupujeme boty zase tak často a máme rádi kvalitu, proto jsme nakoupili boty značkové a ve značkové prodejně. Hledala jsem reference na internetu na znalce pana Petra Janatu a při jejich přečtení mi bylo jasné, že reklamace, které posuzuje on, je asi zbytečné vůbec podávat. Je nějaké řešení? Děkuji.

Otázku poslal/a:  , 19. 1. 2018 22:02

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je-li věc reklamována v prvních šesti měsících od její koupě, je prodávající oprávněn reklamaci zamítnout pouze s doložením silného důkazu o tom, že věc buď není vadná, nebo že prodávající za vadu neodpovídá. Takovému vyjádření je možné se bránit vlastním vyjádřením, tj. nejspíše znaleckým posudkem. Pokud by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen vrátit i prostředky vynaložené na jeho pořízení. Pokud je vada zcela zřetelná, a tedy by pořizování znaleckého posudku nepředstavovalo účelně vynaložené náklady, je možné od kupní smlouvy odstoupit, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, ze kterou ze zákona odpovídá, dle § 2107 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

21. 1. 2018 14:32

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

25. 2. 2020 | Veronika Hejná | 1 komentářů

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

3. 2. 2020 | Veronika Hejná | 51 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

21. 1. 2020 | Veronika Hejná | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

25. 11. 2019 | Petr Kučera

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

25. 11. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

17. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

20. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

5. 9. 2019 | Jana Poncarová | 9 komentářů

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

1. 8. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

25. 7. 2019 | Lukáš Zelený

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

17. 7. 2019 | Petr Kučera

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

11. 7. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

Rozdávají sankce, vyhrožují, podstrkávají smlouvy, za které by se slušní podnikatelé styděli. S některými dodavateli je těžké pořízení. Nedávno padly za nekalé jednání pokuty. Jaké další páky mají úřady na dodavatele a co může dělat sám zákazník?

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

14. 6. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services