narok na vymenu zbozi
Dobrý den, nechal jsem si u firmy Lamont udělat kuchyni včetně spotřebičů, které rovněž dodala tato firma. Ve svých požadavcích jsem uvedl, že chci elektrickou troubu, která bude mít ve dvířkách trojsklo. Firma navrhla i typy spotřebičů. Kuchyně i spotřebiče byly dodány koncem 11/2017. Na Vánoce jsme troubu v dobré víře poprvé použili a zjistili jsme, že dvířka jsou neúměrně horká. Po vychladnutí trouby jsem dvířka z trouby dle návodu k použití demontoval a zjistil jsem, že tam jsou pouze dvě skla. Volal jsem do Lamontu, kde jsem požadoval výměnu za výrobek, který bude splňovat mé požadavky. Pan z Lamontu řekl, že zjistí co a jak. Následně se nic nedělo, tak jsem tam zavolal znovu a stejný pan mi řekl, že mluvil se zástupcem Electroluxu a že pokud zboží již bylo použito, výměna není možná, prý to mám zkusit jako reklamaci přímo u výrobce. On prý vycházel z oficiálního katalogu výrobce, který uvádí mezi funkcemi výrobku i chladné sklo dveří na dotek. Jak jsem asi měl zjistit, že výrobek nesplňuje můj požadavek na bezpečnost, tedy trojsklo. Mám nárok na výměnu zboží za zboží podle mého požadavku, který jsem uvedl při návrhu řešení u dodavatelské firmy, která dodala kuchyni jako celek? Nebo ho musím uplatňovat u výrobce, jak tvrdí dodavatel? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: Roman Hrabovský, 22. 1. 2018 11:58
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byly prokazatelně ujednány vlastnosti věci v té podobě, že trouba bude mít trojsklo, jste oprávněn toto plnění prostřednictvím reklamace požadovat. Za vadu, kterou je i nesoulad ujednaných a skutečných vlastností věci, vždy odpovídá prodávající. U něj tedy uplatňujte reklamaci a žádejte dodání věci se smluvenými vlastnostmi, a to v 30denní lhůtě na vyřízení reklamace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
25. 1. 2018 22:40