Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, nechal jsem si u firmy Lamont udělat kuchyni včetně spotřebičů, které rovněž dodala tato firma. Ve svých požadavcích jsem uvedl, že chci elektrickou troubu, která bude mít ve dvířkách trojsklo. Firma navrhla i typy spotřebičů. Kuchyně i spotřebiče byly dodány koncem 11/2017. Na Vánoce jsme troubu v dobré víře poprvé použili a zjistili jsme, že dvířka jsou neúměrně horká. Po vychladnutí trouby jsem dvířka z trouby dle návodu k použití demontoval a zjistil jsem, že tam jsou pouze dvě skla. Volal jsem do Lamontu, kde jsem požadoval výměnu za výrobek, který bude splňovat mé požadavky. Pan z Lamontu řekl, že zjistí co a jak. Následně se nic nedělo, tak jsem tam zavolal znovu a stejný pan mi řekl, že mluvil se zástupcem Electroluxu a že pokud zboží již bylo použito, výměna není možná, prý to mám zkusit jako reklamaci přímo u výrobce. On prý vycházel z oficiálního katalogu výrobce, který uvádí mezi funkcemi výrobku i chladné sklo dveří na dotek. Jak jsem asi měl zjistit, že výrobek nesplňuje můj požadavek na bezpečnost, tedy trojsklo. Mám nárok na výměnu zboží za zboží podle mého požadavku, který jsem uvedl při návrhu řešení u dodavatelské firmy, která dodala kuchyni jako celek? Nebo ho musím uplatňovat u výrobce, jak tvrdí dodavatel? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: Roman Hrabovský, 22. 1. 2018 11:58
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byly prokazatelně ujednány vlastnosti věci v té podobě, že trouba bude mít trojsklo, jste oprávněn toto plnění prostřednictvím reklamace požadovat. Za vadu, kterou je i nesoulad ujednaných a skutečných vlastností věci, vždy odpovídá prodávající. U něj tedy uplatňujte reklamaci a žádejte dodání věci se smluvenými vlastnostmi, a to v 30denní lhůtě na vyřízení reklamace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
25. 1. 2018 22:40
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více