Ztracené peníze na poště
Dobrý den, dne 08. 02. 2018 jsem přes Čestou poštu, poukázkou "A", vkládala na můj účet peníze - 15 000 Kč - zítra to budou dva týdny, ještě jsem peníze na účet nedostala. Byla jsem na poště, kde mi, po zhlédnutí ústřižku, který mi zůstal, paní za přepážkou řekla, že na ústřižku nemám celou adresu a číslo účtu, že to mi její kolegyně neměla ani převzít, ale upozornit mě, ať si to doplním, a že takový ústrižek nesmí byt přijmout ani k reklamaci. A že prý právě kvůli tomu nebyla hotovost předána ke vkladu na můj účet, ale že mi příjde do schránky nová poukázka s tou sumou, jako vratka. Ještě mě požádala, abych nikomu neříkala, že její kolegyně přijala nedoplněnou poštovou poukázku. Dosud mi nic do schránky nepřišlo, volám každý den na poštu, jestli mi nedoručovali na moje jméno poukázku, všichni se tváří, jak je to zajímá, říkají, jak je jim to líto, ale nikdo mi nic neřekne, kde moje peníze jsou. Chystám sa na reklamaci, ale nemůžu čekat 30 dní, nebo možná ještě dýl, protože jsem na webu četla pár recenzí, že ČP schválně prodlužuje reklamace. Já ty peníze potřebuji teď prostě... Můžu poprosit o nějakou radu, jak postupovat?
Otázku poslal/a: Izabela , 21. 2. 2018 11:08
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V současné chvíli je jediným možným postupem reklamace dodání dle článku 77 bodu 1 Poštovních podmínek České pošty, s.p. Základní poštovní služby. Reklamace Česká pošta vyřizuje neprodleně, nejpozději do 30 dní. Vedle nároků z uplatněné reklamace Vám však paralelně vzniká i nárok na náhradu škody, která by bývala nevznikla, kdyby k pochybení České pošty nedošlo. Tuto vyčíslenou škodu jste u České pošty následně oprávněna nárokovat dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na možnost jejího vzniku Českou poštu upozornit již při uplatňování reklamace. Česká pošta disponuje i poštovním ombudsmanem, na toho je však možné se obrátit až po vyčerpání řádných opravných prostředků. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
22. 2. 2018 18:03