Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, dne 08. 02. 2018 jsem přes Čestou poštu, poukázkou "A", vkládala na můj účet peníze - 15 000 Kč - zítra to budou dva týdny, ještě jsem peníze na účet nedostala. Byla jsem na poště, kde mi, po zhlédnutí ústřižku, který mi zůstal, paní za přepážkou řekla, že na ústřižku nemám celou adresu a číslo účtu, že to mi její kolegyně neměla ani převzít, ale upozornit mě, ať si to doplním, a že takový ústrižek nesmí byt přijmout ani k reklamaci. A že prý právě kvůli tomu nebyla hotovost předána ke vkladu na můj účet, ale že mi příjde do schránky nová poukázka s tou sumou, jako vratka. Ještě mě požádala, abych nikomu neříkala, že její kolegyně přijala nedoplněnou poštovou poukázku. Dosud mi nic do schránky nepřišlo, volám každý den na poštu, jestli mi nedoručovali na moje jméno poukázku, všichni se tváří, jak je to zajímá, říkají, jak je jim to líto, ale nikdo mi nic neřekne, kde moje peníze jsou. Chystám sa na reklamaci, ale nemůžu čekat 30 dní, nebo možná ještě dýl, protože jsem na webu četla pár recenzí, že ČP schválně prodlužuje reklamace. Já ty peníze potřebuji teď prostě... Můžu poprosit o nějakou radu, jak postupovat?
Otázku poslal/a: Izabela , 21. 2. 2018 11:08
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V současné chvíli je jediným možným postupem reklamace dodání dle článku 77 bodu 1 Poštovních podmínek České pošty, s.p. Základní poštovní služby. Reklamace Česká pošta vyřizuje neprodleně, nejpozději do 30 dní. Vedle nároků z uplatněné reklamace Vám však paralelně vzniká i nárok na náhradu škody, která by bývala nevznikla, kdyby k pochybení České pošty nedošlo. Tuto vyčíslenou škodu jste u České pošty následně oprávněna nárokovat dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na možnost jejího vzniku Českou poštu upozornit již při uplatňování reklamace. Česká pošta disponuje i poštovním ombudsmanem, na toho je však možné se obrátit až po vyčerpání řádných opravných prostředků. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
22. 2. 2018 18:03
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více