Reklamace ctyrkolky
Dobrý den, mám takový dotaz. Jedná se o reklamaci čtyřkolky. Už od začátku bylo vše špatně. Zakoupili jsme dětskou elektrickou čtyřkolku a hned po složení bylo hodně nedostatků - nejela, chyběly věci atd. Tak jsme se snažili spojit se s panem, ale byl hrozně pan arogantní. Chytl se každého slovička a jinak. Trvalo měsíc, než nám vzal čtyřkolku na reklamaci. Když jsme přijeli, hned říkal, že čtyřkolku nám dají do pohybu za 750 Kč. Manžel nesouhlasil, protože čtyřkolka vyšla na 9 150 Kč a ještě platit další peníze? Kde jsme byli, to bylo těžké. Tvrdil, že některé věci jsme si mohli vzít, že tam chybí atd. Nechápu. Mám to pro dítě, tak proč bych měla dělat takové věci? Jde mi o to, aby dítě bylo co nejvíce zabezpečeno. Tak se chci zeptat, jak dlouho máme na reklamaci, protože už se blíží 30. den (do dne reklamace se započítávají i víkendy, nebo jde jen o pracovní dny)? A pan se neozval. A já se ptala, jestli si mám zavolat, a on říkal, že se ozve on. A pokud uplyne 31. den a pan se neozve, jak máme postupovat? Nejraději bysme chtěly peníze vrátit a obrátit se na prodejce, který bude ochotnější a prodá nám dobrou a nepokazenou věc a nebude arogantní a slovíčkovat. Moc děkuji za radu.
Otázku poslal/a: , 24. 2. 2018 8:38
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, zda byl prodávající podnikatelem, tedy prodejem mimo jiné čtyřkolek se živil, byl zapsán v obchodním rejstříku atd. dle § 420 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, či zda byl soukromou fyzickou osobou. V prvním případě by prodávající byl povinen vyřídit reklamaci do 30 dní a v této době Vás zároveň prokazatelně vyrozumět o jejím vyřízení. Pokud by se tak nestalo, byla byste 31. den oprávněna věc již nepřebírat a vůči prodávajícímu uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kde byste zároveň stanovila způsob a přiměřenou lhůtu pro vrácení kupní ceny zboží, např. 10 dní. Lhůta k vyřízení reklamace běží ode dne následujícího po dni uplatnění reklamace a uplyne 30. den. Do lhůty se započítávají svátky i víkendy, ovšem je-li poslední, tj. 30., den sobota, neděle nebo svátek, lhůta se prodlužuje o následující pracovní den. V druhém případě, tedy kdyby byl prodávající soukromou fyzickou osobou, neplynula by lhůta na vyřízení reklamace a její vyřízení by bylo možné vymáhat případně i prostřednictvím soudní cesty. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
26. 2. 2018 11:24