Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, Chtěla bych Vás poprosit o radu. V září roku 2017 jsem si zakoupila na internetových stránkách mobilní telefon. Již po pár měsících s ním byly problémy. Dne 18. 2. jsem vyplnila reklamační formulář, který mají tyto stránky na internetu pro ulehčení reklamace. Formulář jsem odeslala a hned druhý den 19. 2. jsem odeslala i mobilní telefon. V ten den 19. 2. mi přišlo e-mailem potvrzení o převzetí reklamace reklamačním technikem (i když telefon tam fyzicky být ještě nemohl). Dnes ráno 28. 2. mi přišla sms od dopravce, že balík nebyl převzat a přijde mi zpět domů. Chci se zeptat jak postupovat dál? 30 denní lhůta by měla začít den po odeslání, ale když balík nepřevzali a ja ho pošlu znovu začíná další 30 denní lhůta? Mohu žádat uhrazení dvou poštovných? Moc Vám předem děkuji za odpověď. Nevím si rady co dál.
Otázku poslal/a: , 28. 2. 2018 9:05
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, zda-li prodávající věc pro vyřízení reklamace požadoval. Pokud tak nestanovil v záručních podmínkách, ani Vás k tomu nevyzval po obdržení dopisu o uplatnění reklamace, běží reklamační lhůta ode dne následujícího po dni doručení dopisu. Pokud tak ve svých záručních podmínkách stanovil, reklamační lhůta by se stavěla do okamžiku doručení věci. Pokud však prodávající, na adrese k tomu určené, věc k reklamaci nepřevzal, lhůta se stavět nebude a prodávající je stále povinen vyřídit reklamaci do 30 dní. Prodávajícího o situaci vyrozumějte a umožněte mu například převzetí reklamované věci. Pokud si s prodávajícím ujednáte opětovné zaslání věci, prodávající bude povinen hradit jedno poštovné v závislosti na uznání či neuznání své odpovědnosti za vady dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a druhé jako náhradu škody pro porušení zákonné povinnosti dle § 2910 tamtéž. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
2. 3. 2018 11:03
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více