Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace
10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Dobrý den. 16.7. 2016 jsem zakoupila zařízení 2v1. Dne 17.8.2017 jsem reklamovala 2v1 s chybami následujícími: náhodné objevení písmene Y, přeblikávání kurzoru při psaní, samovolné vypínání. Reklamace byla uznána a klávesnice opravena výměnou vadného kusu. 10.9. 2016 Jsem opět šla na prodejnu kvůli přetrvávajícím vadám (náhodné Y, přeblik kurzoru), ale vady se neprojevily, takže mi nebyla uznána reklamace, zda jsem to pochopila. Vady se projevovaly dál, ale bohužel jako student jsem zařízení potřebovala. Během pár měsíců jsem natočila pár videí, kde se objevuje při psaní náhodné písmeno Y a 20.2. 2017 jsem reklamovala 2v1 i s nahranymi důkazy znovu s tím, že mi opravili klávesnici(výměna vadných dílu). Teď je to 2. Den od převzetí 2v1 od reklamace a vada se opět projevila. Chtěla bych se zeptat, zda mám nárok na odstoupení od smlouvy s vrácenim peněz? Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 28. 2. 2018 10:46
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano, zákon umožňuje odstoupení od kupní smlouvy při výskytu třetí vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ve Vašem případě byly reklamace č. 1 a č. 2 uznány, při uplatnění nynější reklamace tedy zvolte odstoupení od kupní smlouvy jako způsob vyřízení reklamace. Shledá-li prodávající, že se vada na věci stále vyskytuje, bude ji povinen odstranit Vámi zvoleným odstoupením od kupní smlouvy, tj. vrácením kupní ceny zboží, a ne jiným způsobem. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
2. 3. 2018 11:01
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla
Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ukazuje to ČSOB Index bydlení, který vychází...více
Další plány Komerční banky? Velký rozhovor o nové éře
Jak pokračuje přechod klientů do nové aplikace KB+? Co všechno už v ní banka od loňského...více
Práce bude vždycky. Česká strojírenská firma dodává všem, od pekáren po automobilky
Česká strojírenská firma Můj technik má široký záběr. Konstrukční řešení i hotové stroje...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více