Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace
10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Dobrý den, 15. 12. jsem dostala k narozeninám mobil, který byl ale koupený už 11.9. 2017. Po dvou měsících užívání, kdy byl špatný už od začátku jsme ho 22.2.2018 rekamovali n pobočce Alzy. A můj dotaz: když to bude 11.3. půl roku a oni tu reklamaci vyřídí až po tom datumu, že ho opraví nebo to neuznají, budu mít ještě právo na nový nebo vrácení peněz? Nebo tam můžu dojet ještě teď a chtít peníze zpátky i když reklamace probíhá? Ani se mě nezeptali jaký způsob vyřízení reklamace chci, tak jestli to můžu ještě říct. Děkuji
Otázku poslal/a: , 28. 2. 2018 11:01
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen zanést do reklamačního protokolu, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel uplatnil, dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte, požadovaný způsob vyřízení reklamace doplňte, a pokud by to prodávající neumožňoval, upozorněte na jeho postup dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci. Vyskytne-li se vada na věci v prvním půl roce od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná od počátku, zákon však v této době nestanoví přednostní způsoby vyřízení reklamace, např. odstoupení od kupní smlouvy, tedy vrácení peněz. Zákonná úprava pouze stanoví, že prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud on sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že za vadu neodpovídá, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
28. 2. 2018 14:15
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla
Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ukazuje to ČSOB Index bydlení, který vychází...více
Další plány Komerční banky? Velký rozhovor o nové éře
Jak pokračuje přechod klientů do nové aplikace KB+? Co všechno už v ní banka od loňského...více
Práce bude vždycky. Česká strojírenská firma dodává všem, od pekáren po automobilky
Česká strojírenská firma Můj technik má široký záběr. Konstrukční řešení i hotové stroje...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více