Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Při čtvrté reklamaci různé vady, po nejméně třech předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy dle § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud prodávající shledá, že se vada na věci skutečně opětovně vyskytuje, je povinen ji odstranit právě odstoupením od kupní smlouvy a ne jiným způsobem. Ve Vašem případě prodávající reklamaci zamítl. Takové zamítavé stanovisko můžete rozporovat s dodáním dalších důkazů o skutečnosti, že je věc vadná, například fotografií pračky a prádla po vyprání, nahrávkou zvuku pračky, svědectvím osoby z domácnosti, popř. znaleckým posudkem. Pokud jste věc zakoupila před méně než šesti měsíci, je to však prodávající, kdo je povinen silným důkazním prostředkem prokázat, že je věc bezvadná, dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Do té doby není oprávněn reklamaci zamítnout. Na tuto jeho povinnost jej upozorněte. V případě, že by reklamaci opětovně zamítl bez dodání silného důkazu o tom, že je věc bezvadná, opravňovalo by Vás to i k odstoupení od kupní smlouvy dle § 2107 odst. 3 občanského zákoníku, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou odpovídá. Podnět na vyřizování reklamací tímto prodávajícím byste zároveň mohla podat i dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest