Reklamace vozidla a odstoupení od smouvy

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o sdělení bližších informací jak postupovat. Abych celou věc nastínil a vysvětlil daný problém a požadavek. Před rokem jsme zakoupili v autosalonu Peugeot zcela nový osobní automobil zn. Peugeot Partner Tepee 1,6HDi 73kW s prodlouženou zárukou na pět let. Vozidlo bylo zakoupeno 27.3.2017 za částku převyšující 400000,-Kč Vozidlo od prvopočátku začalo mít vady, které jsme postupně zjišťovali provozem a pozorovali a které se začali více projevovat, dále od á 2tis km. Prvně špatné dovírání zasouvacích pravých zadních dveří, nespasované, nutnost stále většího vynaložení síly k zavírání, špatné spasování dveří spolujezdce, taktéž stejné jako u zasouvacích dveří a přední pravého blatníku, enormní rozdíl dopasování oproti dveřím s odskokem á 5-8mm. Autorizovaný servis postupně tyto nedostatky v rámci reklamace odstraňoval. Dveře nějakým způsobem dopasoval a již se zlepšilo jejich dovírání. Největším problémem je, že již od tohoto počátku se začaly objevovat klepající zvuky od přední pravé části nápravy vozidla. Při první reklamaci bylo sděleno, že nic nezjistili, vzhledem k tomu, že klepání bylo stále a zvyšující se, přistoupili jsme k druhé reklamaci stejné závady. Při druhé reklamaci s odkazem na tentýž problém byly dle protokolu vyměněny horní misky tlumičů za silnější, obsahující větší podíl a množství gumy, spodní zůstaly stejné. Údajně zjištěno v rámci jiných prohlídek v koncernu Peugeot. Problém ale stále přetrvává a nyní mají být měněny přední tlumiče, (ale jen tlumiče, bez horního uložení). Dle příjmacího technika cituji „ špatné tlumiče ale klepou jinak, stejně to dle mého nepomůže“ lze použít toto sdělení jako přiznání závady klepání, ale neschopnost tuto zjistit a odstranit. Dále jsme upozornili na klepání i zadní nápravy, přičemž nám bylo dnes před příjmu k opravě sděleno, že zadní tlumiče ještě neměnili a dále se s námi nebavili. Zadní nápravu se neobtěžují zatím ani tedy řešit. Asi částečně předcházím celé věci, ale v případě, že touto výměnou nebude závada klepání nápravy odstraněna, jedná se již o třetí reklamaci ke stejnému druhu závady, jsme rozhodnuti odstoupit od smlouvy. Co bychom měli učinit a jak prosím postupovat. Lze odstoupit od smlouvy? Vozidlo má nyní kolem 11000km. Děkujeme.

Otázku poslal/a:  , 2. 3. 2018 12:30

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Ve Vašem případě byla uznaná druhá a nyní třetí reklamace. Pokud se tedy vada po reklamaci objeví opětovně, budete oprávněn zvolit odstoupení od smlouvy jako způsob vyřízení reklamace. Pokud prodávající následně shledá, že je věc vadná, bude povinen reklamaci vyřídit Vámi zvoleným odstoupením, a ne jinak. Prodávající je povinen odstranit reklamovanou vadu v celém rozsahu, zákonným způsobem a v zákonné lhůtě. Pokud by se vytýkaná vada na věci vyskytovala neprodleně po jejím převzetí z reklamace, kde by prodávající tvrdil, že věc je bezvadná nebo že vadu odstranil, bylo by prodávajícího možné vyzvat k nápravě do uplynutí 30 dní, jinak byste mohl uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 3. 2018 18:11

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

7. 11. 2013 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

Brusel si „na nás“ brousí zuby. Začněte brousit nože! Debata o zákazech, které mají na naši hlavu z Evropské unie dopadnout, ožívá novou silou. Češi prskají a mluví o šíleném diktátu, někteří Němci rovnou o zakazovací vzteklině. Nakonec to však vypadá, že se – jako obvykle – žádné drama nekoná. Přečtěte si, oč už nás Unie „připravila“ a oč nás ještě „připraví“. Ruku na srdce: co z toho opravdu postrádáte? Můžete o tom hlasovat.

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

2. 9. 2013 | Richard Gürlich

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

V dalším pokračování seriálu o novinkách, které by měl od prvního ledna přinést nový občanský zákoník, se věnujeme spotřebitelským smlouvám, závazkům a jejich plnění.

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

19. 8. 2013 | Petra Dlouhá | 13 komentářů

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

Půjčili si od Finpomoci patnáct tisíc, zaplatili až čtyřikrát tolik. Nechali se legálně sedřít z kůže. Když dluh doplatili, prodala firma bianco směnky, které podepsali spolu se smlouvou o úvěru, a museli platit znovu! Po letech se podařilo dosáhnout průlomu: soudy začínají směnečné platební rozkazy rušit. Část poškozených má šanci se ze spárů Finpomoci konečně dostat.

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

4. 8. 2013 | ČTK, Jiří Hovorka | 52 komentářů

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

19. 6. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

Právě dnes představil právník Petr Němec, kterého známe jako bojovníka proti poplatkům za vedení úvěrového účtu, svůj nový projekt. Tentokrát bude na svém webu sjednocovat poškozené spotřebitele k hromadným žalobám. První žaloby budou směřovat proti firmám UPC, BezReklamky a Český inkasní kapitál.

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

10. 6. 2013 | Michal Kašpárek | 76 komentářů

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

2. 5. 2013 | Petra Dlouhá | 59 komentářů

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

30. 4. 2013 | Petra Dlouhá | 21 komentářů

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

25. 4. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

Filmový dokument není kovbojka: neměl by proti sobě stavět klaďáky a záporáky ani předpokládat, že k nastolení pořádku stačí jediný šerifův výstřel. Hrncáková odysea Šmejdi se bohužel dopouští obojího.

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

14. 4. 2013 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

V těchto dnech má premiéru celovečerní dokumentární film Silvie Dymákové a Romany Mazalové s názvem Šmejdi. Zachycuje fenomén předváděcích akcí a ukazuje, jakými hyenistickými praktikami jsou někteří lidé v Česku ochotni vydělávat peníze.

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

21. 3. 2013 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

Zadrnčí zvonek. Kouknete do kukátka. Za dveřmi mladík v omšelém obleku špatné velikosti, v ruce lejstra. „Jsem Energetického střediska, jdu spočítat, jestli nemáte nárok na slevu na elektřinu,“ zvolá žoviálně. Vy zvednete telefon, vytočíte 156 a postaráte se chlapci o statisícovou pokutu. Obcházet byty a prodávat se totiž už v řadě obcí nesmí!

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

1. 3. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

Ponaučením z koninového skandálu ať je to, že cool obchody a jídelny odlišuje od ušmudlaných bister a pofiderních náleven mnohdy jen lepší marketing. Regály můžou mít vycíděné a štít naleštěný, ale řetězec dodávek skryje špínu tam i tam.

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

24. 2. 2013 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 7 komentářů

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

Pokutu ve výši alespoň 20 tisíc korun vloni udělila Česká obchodní inspekce 44 provozovatelům internetových obchodů.

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

10. 2. 2013 | Jiří Hovorka | 12 komentářů

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

Banky mají dalšího silného protivníka v boji o poplatek za vedení úvěrového účtu. Služba PoplatkyZpět.cz slibuje, že jej od bank vymůže a lidé za to nebudou nic platit – provozující společnost si své náklady chce nechat zaplatit přímo od bank.

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

26. 1. 2013 | Ondřej Tůma | 29 komentářů

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

AKTUALIZOVÁNO! Mladý právník Petr Němec dokazuje, jak velké nepříjemnosti může bankám způsobit člověk, který se rozhodne bojovat proti nesmyslnému poplatku. Přečtěte si exkluzivní rozhovor pro server Peníze.cz.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services