Reklamace vozidla a odstoupení od smouvy

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o sdělení bližších informací jak postupovat. Abych celou věc nastínil a vysvětlil daný problém a požadavek. Před rokem jsme zakoupili v autosalonu Peugeot zcela nový osobní automobil zn. Peugeot Partner Tepee 1,6HDi 73kW s prodlouženou zárukou na pět let. Vozidlo bylo zakoupeno 27.3.2017 za částku převyšující 400000,-Kč Vozidlo od prvopočátku začalo mít vady, které jsme postupně zjišťovali provozem a pozorovali a které se začali více projevovat, dále od á 2tis km. Prvně špatné dovírání zasouvacích pravých zadních dveří, nespasované, nutnost stále většího vynaložení síly k zavírání, špatné spasování dveří spolujezdce, taktéž stejné jako u zasouvacích dveří a přední pravého blatníku, enormní rozdíl dopasování oproti dveřím s odskokem á 5-8mm. Autorizovaný servis postupně tyto nedostatky v rámci reklamace odstraňoval. Dveře nějakým způsobem dopasoval a již se zlepšilo jejich dovírání. Největším problémem je, že již od tohoto počátku se začaly objevovat klepající zvuky od přední pravé části nápravy vozidla. Při první reklamaci bylo sděleno, že nic nezjistili, vzhledem k tomu, že klepání bylo stále a zvyšující se, přistoupili jsme k druhé reklamaci stejné závady. Při druhé reklamaci s odkazem na tentýž problém byly dle protokolu vyměněny horní misky tlumičů za silnější, obsahující větší podíl a množství gumy, spodní zůstaly stejné. Údajně zjištěno v rámci jiných prohlídek v koncernu Peugeot. Problém ale stále přetrvává a nyní mají být měněny přední tlumiče, (ale jen tlumiče, bez horního uložení). Dle příjmacího technika cituji „ špatné tlumiče ale klepou jinak, stejně to dle mého nepomůže“ lze použít toto sdělení jako přiznání závady klepání, ale neschopnost tuto zjistit a odstranit. Dále jsme upozornili na klepání i zadní nápravy, přičemž nám bylo dnes před příjmu k opravě sděleno, že zadní tlumiče ještě neměnili a dále se s námi nebavili. Zadní nápravu se neobtěžují zatím ani tedy řešit. Asi částečně předcházím celé věci, ale v případě, že touto výměnou nebude závada klepání nápravy odstraněna, jedná se již o třetí reklamaci ke stejnému druhu závady, jsme rozhodnuti odstoupit od smlouvy. Co bychom měli učinit a jak prosím postupovat. Lze odstoupit od smlouvy? Vozidlo má nyní kolem 11000km. Děkujeme.

Otázku poslal/a:  , 2. 3. 2018 12:30

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Ve Vašem případě byla uznaná druhá a nyní třetí reklamace. Pokud se tedy vada po reklamaci objeví opětovně, budete oprávněn zvolit odstoupení od smlouvy jako způsob vyřízení reklamace. Pokud prodávající následně shledá, že je věc vadná, bude povinen reklamaci vyřídit Vámi zvoleným odstoupením, a ne jinak. Prodávající je povinen odstranit reklamovanou vadu v celém rozsahu, zákonným způsobem a v zákonné lhůtě. Pokud by se vytýkaná vada na věci vyskytovala neprodleně po jejím převzetí z reklamace, kde by prodávající tvrdil, že věc je bezvadná nebo že vadu odstranil, bylo by prodávajícího možné vyzvat k nápravě do uplynutí 30 dní, jinak byste mohl uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 3. 2018 18:11

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

7. 11. 2012 | Petra Dlouhá | 23 komentářů

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

4. 11. 2012 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

25. 10. 2012 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

2. 10. 2012 | Michal Chleboun | 28 komentářů

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

2. 10. 2012 | Helena Balvínová | 3 komentáře

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

Evropská komise chce zpřísnit pravidla pro zprostředkování pojištění a začít rozlišovat „obyčejné“ a investiční životní pojištění. Druhé jmenované zřejmě čeká přísnější regulace.

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

1. 10. 2012 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.

Když se nedá věřit už ani té flašce

28. 9. 2012 | Michal Kašpárek | 3 komentáře

Když se nedá věřit už ani té flašce

V Česku funguje úplný opak znalostní ekonomiky. Jsme mistři ve vydělávání na tom, že víme něco, co ten druhý neví. Třeba že rum není rum.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

25. 7. 2012 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

8. 7. 2012 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

Některé typické praktiky podvodníků na trhu spotřebitelských půjček by měla mimo zákon postavit novela zákona o spotřebitelském úvěru, kterou připravilo ministerstvo financí a s jejíž účinností se počítá od roku 2013.

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

13. 5. 2012 | Petr Kučera | 8 komentářů

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

Lichvářské či podvodné praktiky při sjednávání spotřebitelských úvěrů má omezit další zpřísnění zákona.

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

4. 4. 2012 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

Koupě auta bývá investicí v řádu statisíců. A pokud není zbrusu nové, je to i pořádný adrenalin! Nenechte se zmámit nablýskanou kapotou, nedejte na ujišťování obratného prodejce! Důkladně prověřte, zda auto není kradené. Ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů přinášíme návod, jak na to.

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

26. 3. 2012 | Petra Dlouhá | 45 komentářů

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

9. 1. 2012 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services