Reklamace vozidla a odstoupení od smouvy
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o sdělení bližších informací jak postupovat.
Abych celou věc nastínil a vysvětlil daný problém a požadavek.
Před rokem jsme zakoupili v autosalonu Peugeot zcela nový osobní automobil zn. Peugeot Partner Tepee 1,6HDi 73kW s prodlouženou zárukou na pět let. Vozidlo bylo zakoupeno 27.3.2017 za částku převyšující 400000,-Kč
Vozidlo od prvopočátku začalo mít vady, které jsme postupně zjišťovali provozem a pozorovali a které se začali více projevovat, dále od á 2tis km.
Prvně špatné dovírání zasouvacích pravých zadních dveří, nespasované, nutnost stále většího vynaložení síly k zavírání, špatné spasování dveří spolujezdce, taktéž stejné jako u zasouvacích dveří a přední pravého blatníku, enormní rozdíl dopasování oproti dveřím s odskokem á 5-8mm. Autorizovaný servis postupně tyto nedostatky v rámci reklamace odstraňoval. Dveře nějakým způsobem dopasoval a již se zlepšilo jejich dovírání.
Největším problémem je, že již od tohoto počátku se začaly objevovat klepající zvuky od přední pravé části nápravy vozidla. Při první reklamaci bylo sděleno, že nic nezjistili, vzhledem k tomu, že klepání bylo stále a zvyšující se, přistoupili jsme k druhé reklamaci stejné závady. Při druhé reklamaci s odkazem na tentýž problém byly dle protokolu vyměněny horní misky tlumičů za silnější, obsahující větší podíl a množství gumy, spodní zůstaly stejné. Údajně zjištěno v rámci jiných prohlídek v koncernu Peugeot. Problém ale stále přetrvává a nyní mají být měněny přední tlumiče, (ale jen tlumiče, bez horního uložení). Dle příjmacího technika cituji „ špatné tlumiče ale klepou jinak, stejně to dle mého nepomůže“ lze použít toto sdělení jako přiznání závady klepání, ale neschopnost tuto zjistit a odstranit. Dále jsme upozornili na klepání i zadní nápravy, přičemž nám bylo dnes před příjmu k opravě sděleno, že zadní tlumiče ještě neměnili a dále se s námi nebavili.
Zadní nápravu se neobtěžují zatím ani tedy řešit.
Asi částečně předcházím celé věci, ale v případě, že touto výměnou nebude závada klepání nápravy odstraněna, jedná se již o třetí reklamaci ke stejnému druhu závady, jsme rozhodnuti odstoupit od smlouvy. Co bychom měli učinit a jak prosím postupovat. Lze odstoupit od smlouvy? Vozidlo má nyní kolem 11000km. Děkujeme.
Otázku poslal/a: , 2. 3. 2018 12:30
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Ve Vašem případě byla uznaná druhá a nyní třetí reklamace. Pokud se tedy vada po reklamaci objeví opětovně, budete oprávněn zvolit odstoupení od smlouvy jako způsob vyřízení reklamace. Pokud prodávající následně shledá, že je věc vadná, bude povinen reklamaci vyřídit Vámi zvoleným odstoupením, a ne jinak. Prodávající je povinen odstranit reklamovanou vadu v celém rozsahu, zákonným způsobem a v zákonné lhůtě. Pokud by se vytýkaná vada na věci vyskytovala neprodleně po jejím převzetí z reklamace, kde by prodávající tvrdil, že věc je bezvadná nebo že vadu odstranil, bylo by prodávajícího možné vyzvat k nápravě do uplynutí 30 dní, jinak byste mohl uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
3. 3. 2018 18:11