Reklamace vozidla a odstoupení od smouvy

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o sdělení bližších informací jak postupovat. Abych celou věc nastínil a vysvětlil daný problém a požadavek. Před rokem jsme zakoupili v autosalonu Peugeot zcela nový osobní automobil zn. Peugeot Partner Tepee 1,6HDi 73kW s prodlouženou zárukou na pět let. Vozidlo bylo zakoupeno 27.3.2017 za částku převyšující 400000,-Kč Vozidlo od prvopočátku začalo mít vady, které jsme postupně zjišťovali provozem a pozorovali a které se začali více projevovat, dále od á 2tis km. Prvně špatné dovírání zasouvacích pravých zadních dveří, nespasované, nutnost stále většího vynaložení síly k zavírání, špatné spasování dveří spolujezdce, taktéž stejné jako u zasouvacích dveří a přední pravého blatníku, enormní rozdíl dopasování oproti dveřím s odskokem á 5-8mm. Autorizovaný servis postupně tyto nedostatky v rámci reklamace odstraňoval. Dveře nějakým způsobem dopasoval a již se zlepšilo jejich dovírání. Největším problémem je, že již od tohoto počátku se začaly objevovat klepající zvuky od přední pravé části nápravy vozidla. Při první reklamaci bylo sděleno, že nic nezjistili, vzhledem k tomu, že klepání bylo stále a zvyšující se, přistoupili jsme k druhé reklamaci stejné závady. Při druhé reklamaci s odkazem na tentýž problém byly dle protokolu vyměněny horní misky tlumičů za silnější, obsahující větší podíl a množství gumy, spodní zůstaly stejné. Údajně zjištěno v rámci jiných prohlídek v koncernu Peugeot. Problém ale stále přetrvává a nyní mají být měněny přední tlumiče, (ale jen tlumiče, bez horního uložení). Dle příjmacího technika cituji „ špatné tlumiče ale klepou jinak, stejně to dle mého nepomůže“ lze použít toto sdělení jako přiznání závady klepání, ale neschopnost tuto zjistit a odstranit. Dále jsme upozornili na klepání i zadní nápravy, přičemž nám bylo dnes před příjmu k opravě sděleno, že zadní tlumiče ještě neměnili a dále se s námi nebavili. Zadní nápravu se neobtěžují zatím ani tedy řešit. Asi částečně předcházím celé věci, ale v případě, že touto výměnou nebude závada klepání nápravy odstraněna, jedná se již o třetí reklamaci ke stejnému druhu závady, jsme rozhodnuti odstoupit od smlouvy. Co bychom měli učinit a jak prosím postupovat. Lze odstoupit od smlouvy? Vozidlo má nyní kolem 11000km. Děkujeme.

Otázku poslal/a:  , 2. 3. 2018 12:30

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Ve Vašem případě byla uznaná druhá a nyní třetí reklamace. Pokud se tedy vada po reklamaci objeví opětovně, budete oprávněn zvolit odstoupení od smlouvy jako způsob vyřízení reklamace. Pokud prodávající následně shledá, že je věc vadná, bude povinen reklamaci vyřídit Vámi zvoleným odstoupením, a ne jinak. Prodávající je povinen odstranit reklamovanou vadu v celém rozsahu, zákonným způsobem a v zákonné lhůtě. Pokud by se vytýkaná vada na věci vyskytovala neprodleně po jejím převzetí z reklamace, kde by prodávající tvrdil, že věc je bezvadná nebo že vadu odstranil, bylo by prodávajícího možné vyzvat k nápravě do uplynutí 30 dní, jinak byste mohl uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 3. 2018 18:11

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

17. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

Evropská legislativa ovlivňuje podnikatele ve vztahu k vnitřním pracovním podmínkám i ve vztahu k zákazníkům. Jak tato oblast ovlivní české firmy v EU a co spotřebitelská a pracovně-bezpečnostní legislativa vlastně řeší?

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

10. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

Splnění požadavků EU na ochranu životního prostředí si ze strany podnikatelů vyžádá miliardové investice. Jde například o limity na emise do ovzduší nebo vod, povinnou recyklaci obalů nebo zpětný výkup a likvidaci použitých výrobků.

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

13. 2. 2004 | Kristýna Havligerová | 19 komentářů

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

Údajně již zhruba za měsíc by měla Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů začít poskytovat certifikace. Zjišťovali jsme, jak bude tento projekt fungovat a zda může finančním poradcům, potažmo jejich klientům, něco významného přinést.

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

14. 1. 2004 | Simona Ely Plischke | 7 komentářů

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

Sazby pojistného ovlivní změna zákona o DPH, cena nových životních pojistek vzroste kvůli nižší maximální technické úrokové míře. Po vstupu do EU navíc můžeme očekávat i přibližování cen dražším sazbám současných "unijních" pojišťoven.

Labyrint EU: nezabloudíme?

8. 1. 2004 | Jan Heřman | 3 komentáře

Labyrint EU: nezabloudíme?

Stojíme před prahem Evropské unie. Víme ale všichni, co nás uvnitř čeká? Jaké konkrétní dopady pocítíme, až práh překročíme? Odpovědět se pokoušíme unikátním cyklem článků o důsledcích vstupu ČR do EU. Seriál je určený zejména podnikatelům a firmám, zajímavé informace v něm ale jistě najde každý čtenář.

Zákony, zákony, hejbejte se!

19. 11. 2003 | Pavel Daniel | 5 komentářů

Zákony, zákony, hejbejte se!

Pojišťovnictví a fungování pojišťovacích makléřů čekají změny. Nově přijatý zákon o pojišťovací smlouvě přinese podle zástupců domácích pojišťoven lidem větší možnosti, vyšší ochranu a lepší nabídku.

Spořitelna podlehla tlaku

31. 7. 2003 | Dušan Hradil | 7 komentářů

Spořitelna podlehla tlaku

Na jaře jsme jako první upozornili na problém se zrušením desetitisícové prémie u studentského konta České spořitelny. V létě se pak strhla mediální lavina, přidalo se Sdružení na ochranu spotřebitelů a studenti připravili žalobu. Banka byla nakonec donucena ustoupit.

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

17. 4. 2003 | Simona Ely Plischke | 59 komentářů

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

Podvedl vás někdy pojišťovací agent? Pak pro vás máme dobrou zprávu, v parlamentu se totiž v nejbližších dnech chystá projednávání zákona, který by měl zprostředkovatelům přistřihnout křídla a klienty lépe ochránit.

Elektronické peněženky nemusely panikařit

31. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 5 komentářů

Elektronické peněženky nemusely panikařit

Virtuální měna nejsou peníze, vysvětluje ve svém rozboru Zbyněk Loebl, právník z Central European Advisory Group. Zrušení elektronických peněženek, ke kterému došlo k prvnímu lednu tohoto roku, bylo tedy podle něj unáhlené.

Drahé tři týdny

30. 1. 2003 | Petr Vykoukal | 6 komentářů

Drahé tři týdny

Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

14. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 3 komentáře

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services