Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, zjistili jsme dnes ve storu že mám fakturu na ičo z března(nic jsem si do daní nedával a nevím proč tam je ičo). První reklamace byla vyřešena výměnou za nový kus asi 3 měsíce po koupi. Za asi rok a půl se vyskytla jiná závada - výměna za nový kus, za den zjištěna další závada - vyměněn display a dnes jsem byl reklamovat po necelých 24 měsících že mi nejde zvuk. Na každý nový telefon je záruka 3 měsíce(90 dní) nebo se vztahuje původní záruka, podle toho co je delší. Aktuálně zde řeším to, zda lze vrátit peníze když původní faktura je na 12 měsíců záruky kvůli IČO(o které nevím proč by tam být měla protože mám paušální výdaje). Všechny opravy/výměny jsou psány jako záruční a na tu poslední mi bylo řečeno že mi peníze nevrátí ale že mi nejspíš dají zase ten samý model(se kterým viz. výše jsem "velmi spokojen") v rámci té 90ti denní záruky na vyměněný/opravený model. Už ho fakt nechci, rád bych peníze zpět, v servisu jsem strávil dny. Na čí straně je pravda? Mohu dostat peníze zpět? Děkuji, Tomáš
Otázku poslal/a: , 8. 3. 2018 13:00
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud je v kupní smlouvě uvedeno, že je zboží zakoupeno za účelem podnikání, ale ve skutečnosti jej k podnikání nepoužíváte, prokažte to prodávajícímu např. prostřednictvím písemného podání, kde popíšete, že mobilní telefon nepoužíváte k podnikatelské činnosti. Prodávající není oprávněn omezovat spotřebitelova práva z vadného plnění. Avšak i ve vztahu mezi podnikateli prodávající odpovídá za skrytou vadu po dobu dvou let dle § 2112 odst. 2 občanského zákoníku. Právo na odstoupení vzniká kupujícímu v případě výskytu podstatné vady, tedy takové, o které kdyby věděl dopředu, kupní smlouvu by neuzavřel. V takovém případě si volíte ze způsobů vyřízení reklamace popsaných v § 2106 občanského zákoníku, mezi nimiž je i odstoupení od kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
8. 3. 2018 19:01
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více