Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, koupil jsem dva lithiové monočlánky do profesionálního fotoaparátu, monočlánky mi prodali v elektru zabalené v originálním obalu. Po tom, co jsem dal monočlánky do fotoaparátu, choval se tento přístroj, jako by zamrzlý a nereagoval. Musel jsem celé odpoledne shánět specializovaného opraváře, nakonesc jsem ho sehnal a ten aparát prověřoval, nakonec zjistil, že monočlánky nefungují, musel jsem jít koupit nové a opravdu, fotoaparát začal fungovat. Ztratil jsem půl dne hledáním a zjištěním stavu, zaplatil jsem za servis 600 Kč, také jsem si musel koupit nové monočlánky (256 Kč) a málem jsem přišel o foto zakázku, kterou jsem měl ten den dělat. Prosím, s čím mám jít argumentovat do původního elektra, kde jsem vadné monočlánky koupil. Dal jsem je do původního obalu, paragon mám. Předem děkuji. Petr Ondruška
Otázku poslal/a: , 8. 3. 2018 21:16
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Původní monočlánky můžete u prodávajícího reklamovat a žádat dodání nových bezvadných. Vedle nároků plynoucích z uplatněné reklamace máte zároveň nárok na náhradu škody, která by bývala nevznikla, kdyby věc zakoupená od prodávajícího byla bezvadná. Pokud prodávající uzná, že za vadu odpovídá, bude Vám povinen nahradit i náklady, které jste vynaložil na servis, dle § 2913 občanského zákoníku. Cenu za nové monočlánky budete u prodávajícího rovněž oprávněn požadovat z titulu náhrady škody (viz výše), prodávající však bude povinen Vám uhradit jen poměrnou část jejich kupní ceny, vypočtenou z životnosti monočlánků, která odpovídá poměrné hodnotě monočlánků spotřebované k nafocení zakázky, popř. dalších zakázek do okamžiku vyřízení reklamace. V případě, kdyby Vám prodávající uhradil celou jejich kupní cenu a zároveň Vám dodal nové monočlánky v rámci procesu reklamace, došlo by na Vaší straně k bezdůvodnému obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 3. 2018 12:40
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více