Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, před necelým rokem jsem si koupil tablet. Asi po půl roce na tabletu přestal fungovat obraz, tablet jsem tedy reklamoval. Z reklamace se vrátil s funkčním obrazem ale jinou vadou,obraz byl mírně posunutý doleva a ve vzniklém prostoru na pravé straně obrazovky byly jen rozlité barvy. Tablet jsem tedy obratem reklamoval znovu. Tablet se vrátil z reklamace s tim, že obrazovka byla vyměněna. Žádné vady jsem neviděl, tak jsem předpokládal, že je vše v pořádku. Ovšem po měsíci jsem si náhodou všiml, že rozlišení obrazovky neodpovídá rozlišení, které má tablet mít. Konkrétně jsem zakoupil tablet s rozlišením 1920x1200 a současná obrazovka má rozlišení 1280x800. Tohle mi přijde jako podvod, protože se jedná o něco, čeho si člověk na první pohled nevšimne a já jsem na to přišel pouze náhodou. Tablet už nechci, chci vrátit peníze ovšem prodejce mi pořád tvrdí, že můžu jedině reklamovat, ale já už ho reklamovat nechci, servis je podle mého názoru úplně neschopný a já chci vrátit peníze. Mohu nějak donutit prodejce ke vrácení peněz? Děkuji
Otázku poslal/a: , 9. 3. 2018 9:40
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě výskytu třetí téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Ve Vašem případě však byla druhá reklamace vyřešena výměnou, striktně vzato tedy prodávající nemusí na odstoupení od kupní smlouvy z tohoto důvodu přistoupit. Prodávající je ze zákona povinen odstranit vytýkanou vadu, shledá-li, že za ni odpovídá, řádně a v celém rozsahu. V obou Vámi popisovaných případech tak prodávající nepostupoval. Z tohoto důvodu na něj lze mimo jiné podat podnět dozorovému orgánu, tedy České obchodní inspekci. Pokud nebylo přiměřeně možné si vady všimnout v okamžiku převzetí věci z reklamace, doporučujeme Vám se na prodávajícího obrátit nyní s tím, že reklamaci nevyřídil řádně, a poskytnout mu zbývající dobu z původních 30 dní na vyřízení reklamace (ode dne následujícího po dni uplatnění reklamace do okamžiku vyřízení reklamace), a pokud prodávající v této době své pochybení nenapraví, odstoupit od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 3. 2018 12:46
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více