Reklamace sportovni obuvi

Dobry den, chtela bych se prosim zeptat na Váš nazor. Reklamovala jsem snowboardovou obuv, která měla samosnerovaci systém utahovani, který neplnil dostatečně svou funkci. Několikrát za den se mi bota uvolnovala a neudržela utazena. U normálních bot mi to nepřijde úplně jako zásadní vada, ale u Snowboardove obuvi to vidím jako vadu podstatnou. Pokud bota nedrží utazena neplní funkci bezpečnosti pro jezdce samotného a take okolní jezdce v jeho blízkosti. Hned po příjezdu z hor a týdenním přezkoušení obuvi, kdy nebyl ani jediný den, kdy by se mi obuv neuvolnovala jsem boty reklamovala. Do reklamaciho formuláře jsem uvedla způsob vyřízení reklamace jako vracení peněz. Ozvali se mi z prodejny, ze reklamaci posoudí odborník. Poté se mi několik týdnu neozvali a den před tím než mi byl doručen od nich zpět balík s opravenou obuvi mi zaslali e-mail, ze posílají obuv opravenou a ze reklamace byla uznána. Udělali to v poradku? Nemeli se mi do 3 dnů ozvat, jak reklamaci budou resit? Smí se vyhnout mému požadavku způsobu vyřízení reklamace a nevrátit mi peníze? Prodejce konstatoval, ze chybu na botech neshledava jako zásadní, a ze se boty možná rozvazovali, protože jsem si je spatne utahla, což je absurdní. Na snowboardu jezdím už několik let a toto se mi s botama jeste nestalo. Dokonce jsem nasla, ze mají na webu pod obrázkem bot napsáno, ze boty disponují účinným zavazovacim systémem.

Otázku poslal/a:  , 13. 3. 2018 10:20

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a bude sloužit svému účelu, dle § 2161 občanského zákoníku. Pokud tomu tak není, prodávající je povinen v rámci reklamace dodat zboží, které takové vlastnosti má či k deklarovanému účelu slouží. Vy, jako kupující spotřebitel, máte primárně právo na dodání nové věci bez vad, na opravu jen v případě, kdy by vadu bylo možné odstranit bez zbytečného odkladu, dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Pokud by vadu neodstranil v zákonné 30denní lhůtě, mohla byste od kupní smlouvy zároveň odstoupit pro nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

13. 3. 2018 22:12

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

15. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

18. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

9. 8. 2016 | Monika Veselíková | 5 komentářů

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

7. 7. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

1. 6. 2016 | Petra Dlouhá | 8 komentářů

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu

4. 5. 2016 | Petra Dlouhá | 26 komentářů

Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu

První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání knih. Pokud neobjednáte, jednoduše objednají za vás. A vy budete muset zaplatit.

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

26. 4. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

31. 3. 2016 | Petra Dlouhá | 42 komentářů

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

28. 1. 2016 | Zbyněk Kuběj | 3 komentáře

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?

Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům

22. 12. 2015 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům

Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?

To naštve! Poplatky zpět nedostali, a ještě musí solit

14. 12. 2015 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

To naštve! Poplatky zpět nedostali, a ještě musí solit

Soud o vrácení poplatků za vedení úvěru prohráli. A navíc musí tito klienti bank zaplatit několik tisíc korun jako náhradu soudního řízení. Firma, která stojí za iniciativou PoplatkyZpět.cz, se totiž k jejich placení – navzdory slibům – nemá.

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

16. 11. 2015 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.

Očima expertů: Zpětná hypotéka. Důchodcova spása, nebo zhouba?

6. 11. 2015 | Ondřej Tůma | 33 komentářů

Očima expertů: Zpětná hypotéka. Důchodcova spása, nebo zhouba?

Chcete doživotní rentu? Pokud máte nemovitost, můžete ji vyměnit za hotovost a doživotní rentu. Vtip je v tom, že vaše přestává nemovitost být, až když umřete. A to už se dá docela snést. Reverzní nebo zpětná hypotéka, služba, která ve světě není žádnou novinkou, si nachází cestu i do Česka. Ptáme se odborníků, jak se jim líbí. A jestli nemá nějaké háčky.

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

24. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 26 komentářů

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

„Mít dobrý internetový obchod je mnohem větší dřina, než si původně představovalo třicet tři a půl tisíce z celkových třiceti sedmi tisíc e-shopů,“ říká v rozhovoru šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

13. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 12 komentářů

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Práce bude vždycky. Česká strojírenská firma dodává všem, od pekáren po automobilky

Práce bude vždycky. Česká strojírenská firma dodává všem, od pekáren po automobilky

Česká strojírenská firma Můj technik má široký záběr. Konstrukční řešení i hotové stroje...více

Bitcoin je mainstream, kupují ho největší banky. Týden v kryptu

Bitcoin je mainstream, kupují ho největší banky. Týden v kryptu

Bitcoin je v kryptu největší zvíře, dominuje trhu nejvíc za tři roky, ETFka se z propadu...více

Tyto značky v Česku končí. Electro World, Hamleys, samostatné CZC – a kdo dál?

Tyto značky v Česku končí. Electro World, Hamleys, samostatné CZC – a kdo dál?

Na tuzemském trhu působily celé roky, ale nakonec se buď stáhly, nebo je pohltil nový...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services