Reklamace sportovni obuvi

Dobry den, chtela bych se prosim zeptat na Váš nazor. Reklamovala jsem snowboardovou obuv, která měla samosnerovaci systém utahovani, který neplnil dostatečně svou funkci. Několikrát za den se mi bota uvolnovala a neudržela utazena. U normálních bot mi to nepřijde úplně jako zásadní vada, ale u Snowboardove obuvi to vidím jako vadu podstatnou. Pokud bota nedrží utazena neplní funkci bezpečnosti pro jezdce samotného a take okolní jezdce v jeho blízkosti. Hned po příjezdu z hor a týdenním přezkoušení obuvi, kdy nebyl ani jediný den, kdy by se mi obuv neuvolnovala jsem boty reklamovala. Do reklamaciho formuláře jsem uvedla způsob vyřízení reklamace jako vracení peněz. Ozvali se mi z prodejny, ze reklamaci posoudí odborník. Poté se mi několik týdnu neozvali a den před tím než mi byl doručen od nich zpět balík s opravenou obuvi mi zaslali e-mail, ze posílají obuv opravenou a ze reklamace byla uznána. Udělali to v poradku? Nemeli se mi do 3 dnů ozvat, jak reklamaci budou resit? Smí se vyhnout mému požadavku způsobu vyřízení reklamace a nevrátit mi peníze? Prodejce konstatoval, ze chybu na botech neshledava jako zásadní, a ze se boty možná rozvazovali, protože jsem si je spatne utahla, což je absurdní. Na snowboardu jezdím už několik let a toto se mi s botama jeste nestalo. Dokonce jsem nasla, ze mají na webu pod obrázkem bot napsáno, ze boty disponují účinným zavazovacim systémem.

Otázku poslal/a:  , 13. 3. 2018 10:20

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a bude sloužit svému účelu, dle § 2161 občanského zákoníku. Pokud tomu tak není, prodávající je povinen v rámci reklamace dodat zboží, které takové vlastnosti má či k deklarovanému účelu slouží. Vy, jako kupující spotřebitel, máte primárně právo na dodání nové věci bez vad, na opravu jen v případě, kdy by vadu bylo možné odstranit bez zbytečného odkladu, dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Pokud by vadu neodstranil v zákonné 30denní lhůtě, mohla byste od kupní smlouvy zároveň odstoupit pro nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

13. 3. 2018 22:12

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

10. 2. 2013 | Jiří Hovorka | 12 komentářů

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

Banky mají dalšího silného protivníka v boji o poplatek za vedení úvěrového účtu. Služba PoplatkyZpět.cz slibuje, že jej od bank vymůže a lidé za to nebudou nic platit – provozující společnost si své náklady chce nechat zaplatit přímo od bank.

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

26. 1. 2013 | Ondřej Tůma | 29 komentářů

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

AKTUALIZOVÁNO! Mladý právník Petr Němec dokazuje, jak velké nepříjemnosti může bankám způsobit člověk, který se rozhodne bojovat proti nesmyslnému poplatku. Přečtěte si exkluzivní rozhovor pro server Peníze.cz.

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

7. 11. 2012 | Petra Dlouhá | 23 komentářů

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

4. 11. 2012 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

25. 10. 2012 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

2. 10. 2012 | Michal Chleboun | 28 komentářů

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

2. 10. 2012 | Helena Balvínová | 3 komentáře

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

Evropská komise chce zpřísnit pravidla pro zprostředkování pojištění a začít rozlišovat „obyčejné“ a investiční životní pojištění. Druhé jmenované zřejmě čeká přísnější regulace.

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

1. 10. 2012 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.

Když se nedá věřit už ani té flašce

28. 9. 2012 | Michal Kašpárek | 3 komentáře

Když se nedá věřit už ani té flašce

V Česku funguje úplný opak znalostní ekonomiky. Jsme mistři ve vydělávání na tom, že víme něco, co ten druhý neví. Třeba že rum není rum.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

25. 7. 2012 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

8. 7. 2012 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

Některé typické praktiky podvodníků na trhu spotřebitelských půjček by měla mimo zákon postavit novela zákona o spotřebitelském úvěru, kterou připravilo ministerstvo financí a s jejíž účinností se počítá od roku 2013.

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

13. 5. 2012 | Petr Kučera | 8 komentářů

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

Lichvářské či podvodné praktiky při sjednávání spotřebitelských úvěrů má omezit další zpřísnění zákona.

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

4. 4. 2012 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

Koupě auta bývá investicí v řádu statisíců. A pokud není zbrusu nové, je to i pořádný adrenalin! Nenechte se zmámit nablýskanou kapotou, nedejte na ujišťování obratného prodejce! Důkladně prověřte, zda auto není kradené. Ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů přinášíme návod, jak na to.

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

26. 3. 2012 | Petra Dlouhá | 45 komentářů

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

9. 1. 2012 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla

Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla

Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ukazuje to ČSOB Index bydlení, který vychází...více

Další plány Komerční banky? Velký rozhovor o nové éře

Další plány Komerční banky? Velký rozhovor o nové éře

Jak pokračuje přechod klientů do nové aplikace KB+? Co všechno už v ní banka od loňského...více

Práce bude vždycky. Česká strojírenská firma dodává všem, od pekáren po automobilky

Práce bude vždycky. Česká strojírenská firma dodává všem, od pekáren po automobilky

Česká strojírenská firma Můj technik má široký záběr. Konstrukční řešení i hotové stroje...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services