Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?
10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře
Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.
Dobry den, chtela bych se prosim zeptat na Váš nazor. Reklamovala jsem snowboardovou obuv, která měla samosnerovaci systém utahovani, který neplnil dostatečně svou funkci. Několikrát za den se mi bota uvolnovala a neudržela utazena. U normálních bot mi to nepřijde úplně jako zásadní vada, ale u Snowboardove obuvi to vidím jako vadu podstatnou. Pokud bota nedrží utazena neplní funkci bezpečnosti pro jezdce samotného a take okolní jezdce v jeho blízkosti. Hned po příjezdu z hor a týdenním přezkoušení obuvi, kdy nebyl ani jediný den, kdy by se mi obuv neuvolnovala jsem boty reklamovala. Do reklamaciho formuláře jsem uvedla způsob vyřízení reklamace jako vracení peněz. Ozvali se mi z prodejny, ze reklamaci posoudí odborník. Poté se mi několik týdnu neozvali a den před tím než mi byl doručen od nich zpět balík s opravenou obuvi mi zaslali e-mail, ze posílají obuv opravenou a ze reklamace byla uznána. Udělali to v poradku? Nemeli se mi do 3 dnů ozvat, jak reklamaci budou resit? Smí se vyhnout mému požadavku způsobu vyřízení reklamace a nevrátit mi peníze? Prodejce konstatoval, ze chybu na botech neshledava jako zásadní, a ze se boty možná rozvazovali, protože jsem si je spatne utahla, což je absurdní. Na snowboardu jezdím už několik let a toto se mi s botama jeste nestalo. Dokonce jsem nasla, ze mají na webu pod obrázkem bot napsáno, ze boty disponují účinným zavazovacim systémem.
Otázku poslal/a: , 13. 3. 2018 10:20
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a bude sloužit svému účelu, dle § 2161 občanského zákoníku. Pokud tomu tak není, prodávající je povinen v rámci reklamace dodat zboží, které takové vlastnosti má či k deklarovanému účelu slouží. Vy, jako kupující spotřebitel, máte primárně právo na dodání nové věci bez vad, na opravu jen v případě, kdy by vadu bylo možné odstranit bez zbytečného odkladu, dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Pokud by vadu neodstranil v zákonné 30denní lhůtě, mohla byste od kupní smlouvy zároveň odstoupit pro nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
13. 3. 2018 22:12
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla
Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ukazuje to ČSOB Index bydlení, který vychází...více
Další plány Komerční banky? Velký rozhovor o nové éře
Jak pokračuje přechod klientů do nové aplikace KB+? Co všechno už v ní banka od loňského...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více