Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně reklamace. Konkrétně se jedná o dětské houpatko s funkcí vibrace. Je na baterky. Koupeno přes eshop. Jakmile dorazilo domu, fungovalo pouze 4 dny (přestalo vibrovat). Myslela jsem že se vybily baterie tak jsem dala nové. Ale stale nic. Houpátko jsem tedy poslala na rekoamaci zpět. Reklamace byla uznána a vyměnili mi tu krabičku kam se vkládají baterie. Houpátko dorazilo zpět k nám domů. Po nějaké době (do měsíce) zase přestalo vibrovat. Tudíž jsem ho poslala zase zpět. Samozřejmě jsem zkoušela několikrát dát nové baterie. I ještě před odesláním. Reklamace mi ale byla zamitnuta s tím, že stačilo vyměnit baterie, a bylo mi sděleno že pred výměnou baterií mám počkat 24-48 hodin. Tudíž 2 dny ho asi nesmim používat aby fungovalo. To je primo vyjádření od dodavatele, že mám čekat. Houpátko mi tedy poslali zpět. Po rozbalení jsem ale zjistila, že mi poslali houpátko jiné. Jedná se o stejný typ, ale úplně jiné barevné provedení. Prosím o radu jak tuto situaci řešit. Čekala jsem přesně 29 dní než mi z reklamace odpověděli že reklamaci zamítli a teď ke všemu mi pošlou zpět špatné. Teď si říkám které houpatko tedy posuzovali když pak pošlou jiné? Děkuji za Vaši radu s pozdravem R. Šenková
Otázku poslal/a: , 16. 3. 2018 14:03
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě. V této době odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je povinen Vás upozornit na vlastnosti věci, které omezují její užitné vlastnosti, dle § 10 odst. 6 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by se tak nestalo, byla byste oprávněna v rámci reklamace požadovat věc se spravedlivě očekávanými vlastnostmi. Zamítnutí druhé reklamace tedy bylo v rozporu se zákonem. Prodávající je zároveň povinen vyřídit reklamaci do 30 dní. Vyřízením reklamace se rozumí stav, kdy se prodávající reklamací již nemusí více zabývat. Pokud došlo k zaslání jiného houpátka, jste oprávněna u prodávajícího uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Alternativním postupem by byla výzva k dodání věci, která je předmětem reklamace, a úhradě škody, která pochybením prodávajícího případně vznikla. Zamítnutou reklamaci byste dále mohla rozporovat s odkazem na výše uvedená ustanovení a pokud by Vám prodávající nedodal věc se spravedlivě očekávanými vlastnostmi nebo na věc neposkytl slevu, mohla byste od kupní smlouvy rovněž odstoupit pro nesplnění jakosti dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 3. 2018 21:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více