Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobré odpoledne, V obchodě Sconto jsem zakoupila komodu. Při její montáži jsem objevila, že díra pro jeden z dřevěných kolíků je o 2 mm méně vyvrtaná. Přišla jsem na to po smontování k jinému dílci, do kterého udělal kolík zevnitř díru. Na zákaznické lince mě odkázali na reklamační protokol na internetu. Nafotila jsem kolík i s jiným ze stejného dílce s přiloženým metrem, kde je patrné, že je o 2 mm hlouběji. Reklamace nebyla uznána pro "neodbornou montáž". Po telefonu mi řekli, že nemám vozit díl na přezkoumání do obchodu, že moje jediná šance je zaplatit soudního znalce. Skutečně mi mohou neumožnit osobní přezkoumání? Mohou mě odmítnout na základě webového formuláře? Děkuji, Pavla Gluckseligová.
Otázku poslal/a: , 27. 3. 2018 18:52
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc byla při jejím předání bezvadná, a to dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Je to tedy on, kdo by si měl nyní pořídit znalecký posudek. Prodávající je povinen reklamovanou vadu řádně posoudit. Pokud byste měla o tomto postupu důvodné pochybnosti, můžete se obrátit s podnětem na dozorový orgán, tedy Českou obchodní inspekci. Pokud by prodávající reklamaci zamítl a odmítl doložit silný důkaz o tom, že věc byla v okamžiku předání bezvadná, byla byste oprávněna od kupní smlouvy odstoupit z důvodu, že prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá, dle § 2107 odst. 3 občanského zákoníku. Pokud by bylo zboží zakoupeno přes e-shop a ještě by neuběhlo 14 dní od doručení zboží, budete zároveň oprávněna od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
28. 3. 2018 20:57
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více