Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, reklamovala jsem zimní bundu, protože látka pod zipem se v jednom místě zadrhává do zipu a trhá se a dále prošití bundy do kostek se na několika místech vypáralo-vypadá to, že se uvolňuje spodní niť, která je pod podšívkou, horní niť tedy potrhaná není, ale ve velkých kusech se uvolňuje. Reklamace mi byla zamítnuta s vyjádřením, že zip je plně funkční a na mechanické poškození, přetrhání nitě, se záruka nevztahuje. Výrobek prý nemá žádné výrobní vady, ani vady materiálu. Bunda byla celkem drahá a nerada bych si toto nechala líbit. Poradíte prosím, jak postupovat? Předem děkuji Jana K.
Otázku poslal/a: , 6. 4. 2018 13:19
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od převzetí věci, dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že byla vadná od počátku a prodávající za vadu odpovídá, pokud on sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc je bezvadná. V opačném případě není oprávněn reklamaci zamítnout. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud již prvních šest měsíců od převzetí věci uplynulo, budete skutečnost, že věc je vadná, povinna prokázat sama. Nejprve můžete rozporovat zamítavé stanovisko reklamace a přinést další důkazy o vadě, např. detailní fotografie nebo uvedení skutečnosti, že se nejedná o očekávatelnou vlastnost věci, protože na jiných bundách tohoto typu, materiálu a ceny se tato vada nevyskytuje. Pokud prodávající reklamaci ani tehdy neuzná, můžete věc reklamovat opětovně s doložením znaleckého posudku ve Váš prospěch. Uzná-li prodávající reklamaci s doložením znaleckého posudku, bude Vám povinen uhradit i náklady vynaložené na pořízení znaleckého posudku. Na tuto skutečnost ho rovněž můžete dopředu upozornit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 4. 2018 20:06
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více