Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, mám problém se společnosti 1-2umobil, u které jsem 8.2.2018 reklamoval mobilní telefon LG G Flex (telefon byl zakoupen 3.3.2016). Mobil jsem reklamoval s tím, že u něj naběhlo pouze logo LG a poté se restartoval (pořád do kola). Telefon byl poškrábaný a měl prasklý rámeček. Při odevzdání telefonu jsem podepsal reklamační list, ve kterém se malým písmem píše, že souhlasím s prodloužením reklamační lhůty na 60 dní (toho jsem si všiml až když jsem chtěl jít pro telefon po 30 dnech a tedy si vyzvednout peníze). Čekal jsem tedy pokud se firma ozve do 60 dnů. To udělala a ja si dnes 10.4. jel pro výsledek reklamace. Zde mi bylo zděleno, že reklamace se neuznává z důvodu vizuálního stavu přístroje (viz. výše). Tento důvod však nekoresponduje s problémem se kterým jsem telefon reklamoval. Trval jsem tedy na tom aby jej znovu odeslali do servisu. Což udělali ale pouze pod podmínkou nezáruční reklamace. Nevím jestli jsem neudělal chybu a rád bych se zeptal na řešení situace. Děkuji
Otázku poslal/a: , 10. 4. 2018 13:16
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní, nedohodne-li se s kupujícím na delší lhůtě. Předtištěnou informaci psanou menším fontem by za tuto dohodu s největší pravděpodobností nebylo možné považovat mimo jiné proto, že ujednání ve vztahu ke spotřebiteli musí být vždy přesné, jasné a srozumitelné. Tak jako tak je prodávající povinen vytýkanou vadu posoudit a shledá-li, že za vadu neodpovídá, toto zamítnutí řádně odůvodnit. Pokud se tak ve Vašem případě nestalo, jelikož vada, pro kterou prodávající zamítl reklamaci, nebyla v přímé souvislosti s vytýkanou vadou, mohl byste jej vyzvat k nápravě do uplynutí reklamační lhůty. Jelikož tato již uběhla a pochybení prodávajícího není možné napravit, opravňuje Vás to k odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 4. 2018 20:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více