Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů
23. 10. 2023 | redakce Peníze.CZ
Skupina Wood & Company nabídne kvalifikovaným investorům v Evropě možnost investice do financování soudních sporů.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to s vrácením peněz u třetí reklamace v případě, že druhá reklamace nebyla uznána. Na začátku prosince 2017 jsem si koupila notebook. V polovině února se samovolně začal převádět do režimu spánku, s touto vadou jsem jej také poprvé reklamovala, pracovník na prodejně problém viděl naživo. Reklamace byla uznána, já si notebook donesla domů a do dvou dnů se objevila zase stejná vada. Při reklamaci mi notebook přidali, do zápisu uvedli pouze již jednou se stejnou závadou reklamováno. Včera jsem notebook znovu vyzvedla po reklamaci, která mi nebyla uznána. Na prodejně se závada při zapnutí notebooku neprojevila, chování notebooku mám ale natočeno na videu, bylo mi ale řečeno, že jsem to měla ukázat už při reklamaci, že "ted je mi to k ničemu a pokud se to zase ukáže, mám to natočit". Notebook jsem dnes zapla a po chvilce používání se začala projevovat stejná závada. Zase jsem ji tedy natočila a chystám se notebook reklamovat znovu - potřetí. Chtěla bych se proto zeptat - mám právo požadovat vrácení peněz, když jej reklamuje potřetí se stejnou vadou, ale druhá reklamace mi nebyla uznána? Děkuji za odpověď, Mosová.
Otázku poslal/a: , 13. 4. 2018 21:39
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí. Vyskytne-li se vada na věci v prvních šesti měsících od jejího převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc byla při jejím předání bezvadná, a to dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud byste měla důvodné podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, mohla byste podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. Pokud by prodávající odmítl doložit silný důkaz o tom, že je věc bezvadná, byla byste oprávněna od kupní smlouvy odstoupit, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá. Odstoupit od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vady je možné při třetí reklamaci tytéž vady a čtvrté reklamaci vady různé za předpokladu, že předchozí dvě, respektive tři reklamace byly uznány a vyřízeny opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
16. 4. 2018 13:43
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Bitcoin je mainstream, kupují ho největší banky. Týden v kryptu
Bitcoin je v kryptu největší zvíře, dominuje trhu nejvíc za tři roky, ETFka se z propadu...více
Tyto značky v Česku končí. Electro World, Hamleys, samostatné CZC – a kdo dál?
Na tuzemském trhu působily celé roky, ale nakonec se buď stáhly, nebo je pohltil nový...více
Realitní mapa Česka: Kde za průměrnou hypotéku koupíte dům a kde jen garsonku?
Češi si berou rekordní hypotéky, ale co za ně skutečně pořídí? V Hypox.cz jsme se podívali...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více