Čtvrtá reklamace

Dobrý den, na začátku listopadu 2017 jsem koupil notebook v kamenném obchodě. Po nějaké době jsem zjistil závadu, že se notebooku vypínal nahodile display. Reklamoval jsem závadu u výrobce. Výrobce notebook opravil a poslal zpět. Avšak stejná závada se projevila znovu. Podruhé jsem tedy reklamoval. Tentokrát výrobce zboží vrátil s tím že závada se u nich neprojevila, tedy nic neopravovali. Doma jsem však stejnou závadu zase zjistil. Potřetí jsem tedy reklamoval. Tentokrát jsem to i natočil na video. Výrobce závadu opravil a notebook vrátil. Teď už to tu závadu nedělá, ale projevily se hned tři další jiné závady (není vidět datový hard disk, vypadává wifi a notebook nelze vypnout). Reklamoval jsem tedy počtvrté a požadoval vrácení peněz. Zajímalo by mě jak je to nyní posuzováno. Lze to odkázat na tu reklamaci třikrát stejné vady, i když jednou to výrobce neopravil protože vada se u něj neprojevila? Je to tedy chápáno jako dvě uznané reklamace nebo tři? Případně mohu uplatnit to pravidlo o čtyřech různých vadách? A co v případě, že některou z těch nově nahlášených vad výrobce neuzná? Děkuji.

Otázku poslal/a:  , 24. 4. 2018 15:48

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích reklamacích, uznaných a vyřešených opravou, dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku, nebo v případě čtvrtého výskytu vady různé po třech takových reklamacích. Ve Vámi popisovaném případě lze započítat pouze dvě uznané reklamace tytéž vady. Jako kupující spotřebitel však máte zároveň právo na odstoupení od kupní smlouvy v případě, kdy se na věci projeví tři a více vad zároveň, přičemž každá z těchto vad brání řádnému užívání věci. Pod tuto zákonnou dikci by bylo možné podřadit Vámi uváděné vady, zejména nemožnost notebook vypnout a zajistit stabilní internetové připojení. Doporučovali bychom Vám se odkazovat na tento zákonný důvod pro odstoupení od kupní smlouvy, tj. větší výskyt vad na věci naráz, rovněž dle výše uvedeného ustanovení. Pokud by prodávající některou z vytýkaných vad neuznal, mohl byste v této části zamítnutou reklamaci rozporovat s doložením dalších důkazů o existenci vady a odpovědnosti prodávajícího za ni. Pokud by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen stále se řídit Vámi zvoleným způsobem vyřízení reklamace, tedy odstoupením od kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

11. 5. 2018 13:00

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

7. 11. 2013 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

Brusel si „na nás“ brousí zuby. Začněte brousit nože! Debata o zákazech, které mají na naši hlavu z Evropské unie dopadnout, ožívá novou silou. Češi prskají a mluví o šíleném diktátu, někteří Němci rovnou o zakazovací vzteklině. Nakonec to však vypadá, že se – jako obvykle – žádné drama nekoná. Přečtěte si, oč už nás Unie „připravila“ a oč nás ještě „připraví“. Ruku na srdce: co z toho opravdu postrádáte? Můžete o tom hlasovat.

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

2. 9. 2013 | Richard Gürlich

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

V dalším pokračování seriálu o novinkách, které by měl od prvního ledna přinést nový občanský zákoník, se věnujeme spotřebitelským smlouvám, závazkům a jejich plnění.

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

19. 8. 2013 | Petra Dlouhá | 13 komentářů

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

Půjčili si od Finpomoci patnáct tisíc, zaplatili až čtyřikrát tolik. Nechali se legálně sedřít z kůže. Když dluh doplatili, prodala firma bianco směnky, které podepsali spolu se smlouvou o úvěru, a museli platit znovu! Po letech se podařilo dosáhnout průlomu: soudy začínají směnečné platební rozkazy rušit. Část poškozených má šanci se ze spárů Finpomoci konečně dostat.

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

4. 8. 2013 | ČTK, Jiří Hovorka | 52 komentářů

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

19. 6. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

Právě dnes představil právník Petr Němec, kterého známe jako bojovníka proti poplatkům za vedení úvěrového účtu, svůj nový projekt. Tentokrát bude na svém webu sjednocovat poškozené spotřebitele k hromadným žalobám. První žaloby budou směřovat proti firmám UPC, BezReklamky a Český inkasní kapitál.

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

10. 6. 2013 | Michal Kašpárek | 76 komentářů

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

2. 5. 2013 | Petra Dlouhá | 59 komentářů

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

30. 4. 2013 | Petra Dlouhá | 21 komentářů

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

25. 4. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

Filmový dokument není kovbojka: neměl by proti sobě stavět klaďáky a záporáky ani předpokládat, že k nastolení pořádku stačí jediný šerifův výstřel. Hrncáková odysea Šmejdi se bohužel dopouští obojího.

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

14. 4. 2013 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

V těchto dnech má premiéru celovečerní dokumentární film Silvie Dymákové a Romany Mazalové s názvem Šmejdi. Zachycuje fenomén předváděcích akcí a ukazuje, jakými hyenistickými praktikami jsou někteří lidé v Česku ochotni vydělávat peníze.

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

21. 3. 2013 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

Zadrnčí zvonek. Kouknete do kukátka. Za dveřmi mladík v omšelém obleku špatné velikosti, v ruce lejstra. „Jsem Energetického střediska, jdu spočítat, jestli nemáte nárok na slevu na elektřinu,“ zvolá žoviálně. Vy zvednete telefon, vytočíte 156 a postaráte se chlapci o statisícovou pokutu. Obcházet byty a prodávat se totiž už v řadě obcí nesmí!

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

1. 3. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

Ponaučením z koninového skandálu ať je to, že cool obchody a jídelny odlišuje od ušmudlaných bister a pofiderních náleven mnohdy jen lepší marketing. Regály můžou mít vycíděné a štít naleštěný, ale řetězec dodávek skryje špínu tam i tam.

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

24. 2. 2013 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 7 komentářů

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

Pokutu ve výši alespoň 20 tisíc korun vloni udělila Česká obchodní inspekce 44 provozovatelům internetových obchodů.

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

10. 2. 2013 | Jiří Hovorka | 12 komentářů

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

Banky mají dalšího silného protivníka v boji o poplatek za vedení úvěrového účtu. Služba PoplatkyZpět.cz slibuje, že jej od bank vymůže a lidé za to nebudou nic platit – provozující společnost si své náklady chce nechat zaplatit přímo od bank.

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

26. 1. 2013 | Ondřej Tůma | 29 komentářů

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

AKTUALIZOVÁNO! Mladý právník Petr Němec dokazuje, jak velké nepříjemnosti může bankám způsobit člověk, který se rozhodne bojovat proti nesmyslnému poplatku. Přečtěte si exkluzivní rozhovor pro server Peníze.cz.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services