Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, Mám na vás dotaz. U Planeo elektro jsem zakoupil sadu: https://sety-klavesnice-mysi.heureka.cz/yenkee-ambush-set-bitva-barev/. Tak jak to vidíte. Už 4x jsem reklamoval pouze myš, která je v sadě. 3x z toho mám reklamační protokol, kdy mi reklamaci uznali a dali novou myš. Dnes jsem byl žádán o vrácení peněz. Donesl jsem účtenku + 3x reklamační protokol z uznaných reklamací + všechny věci ze sady. Paní mi sdělila, že vrácení peněz nepůjde protože: 1. Na reklamačním protokolu nezaškrtli políčko, kde žádám o vrácení peněz. (To je logické. Když něco reklamuju, chci opravený/nový kus a ne hned vrátit peníze.) 2. I když to na účtence bylo zakoupené jako CELÁ SADA a já jsem reklamoval jen myš, pokud mi budou peníze navráceny, tak údajně jen za myš a ne za celou sadu, tak jak byla zakoupena. Můj dotaz je, musí mi vrátit celou částku, což je nějakých 1700 Kč, nebo mi mohou vrátit cca 500 Kč jen za myš a zbytek věcí (klávesnice, sluchátka, podložka) mi zůstane, když jsem to vysloveně chtěl vrátit vše, tak jak to bylo zakoupeno? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 7. 5. 2018 10:33
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu vady na věci, a to po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Striktně vzato, ve Vašem případě nebyly vady vyřešeny opravou věci, ale její výměnou za nový kus. Právo na odstoupení od kupní smlouvy je možné zvolit, jako způsob vyřízení reklamace, při uplatnění třetí reklamace tytéž vady, následně je možné právo zvolit jen se svolením prodávajícího. Doporučujeme Vám prodávajícího upozornit na skutečnost, že pokud uznanou vadu nelze odstranit opravou ani její výměnou, zbývá již pouze odstoupení od kupní smlouvy jako možný způsob vyřešení uznané reklamace. Pokud jste věc kupoval jako sadu, která tvoří jeden funkční, stylový a estetický celek podle prezentované nabídky, jste v případě vzniku nároku na odstoupení od kupní smlouvy u části věci oprávněn požadovat odstoupení od celé kupní smlouvy v souladu s rozsudkem Nejvyššího soudu ČR pod spis. značkou 33 Odo 1714/2006. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 5. 2018 13:03
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více