Vrácení peněz

Dobrý den, jsme malá rodinná firma zabývající se výrobou kožené galanterie. Trochu nás mrzí, že dTest se zaměřuje na obranu zákazníka před podnikatelskými subjekty, ale občas by chtělo také připomenout vztah opačný - viz konkrétní případ, ale chápeme, že bude mít podobné řešení jak u vztahu prvního typu. Dnes k nám po dlouhé době přišel reklamační protokol, první po čtyřech letech, kdy zákaznice vrátila koženou peněženku, která měla na sobě speciální úpravu, ražbu monogramu, na kterou jsme museli vyrobit speciální raznici za nějaký obnos peněz. Vše jsme zkompletovali, vyrobili peněženku a vyrazili na ní logo - takže máme peněženku s logem. Dostali jsme peníze za peněženku a za raznici. Nyní paní po roce a třech měsících peněženku vrací s tím, že se ve vnitřní kapsičce trhá materiál a chce v plné částce vrátit zboží, které bylo každodenně používáno a jeví známky značného užívání. Co nyní máme tedy dělat - vrátit peníze v plné výši - i když paní vrací peněženku? Raznici jsme jí účtovali zvlášť. Navíc nás štve, že peněženka je neopravitelná - nevyplatí se to - kapsička je potrhaná od nějakého ostrého předmětu, kulaté mince to neudělají a zákazník hází vinu na nás a chce po roce a plného využívání peněženky na zakázku vrátit peníze v plné výši. Děkujeme za odpověď na tento netradiční dotaz - škoda, že chybí některým lidem špetka slušnosti a raději se nedomluví rozumně.

Otázku poslal/a: Jiří Záděra, 25. 7. 2018 9:33

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od převzetí věci, tedy od její koupě. Prodávající je povinen vytýkanou věc do reklamace přijmout, vystavit o reklamaci reklamační protokol a vytýkanou vadu řádně posoudit. Pokud uzná, že za vadu odpovídá, je povinen ji v celém rozsahu odstranit zákonným způsobem. Pokud svoji odpovědnost za vady neuzná, je oprávněn reklamaci zamítnout a toto zamítnutí řádně odůvodnit. Po roce a třech měsících již tíží důkazní břemeno kupujícího. Pokud ten bude mít zájem zamítnutou reklamaci dále rozporovat, bude sám povinen doložit důkazy o tom, že vytýkanou vadu nezpůsobil. Pokud byla zvlášť určena cena za raznici a cena za peněženku, je kupující oprávněn reklamovat vždy právě jednu vadnou věc, protože žádná z věci není příslušenstvím druhé věci nebo její součástí. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. Závěrem ještě doplníme, že se věnujeme i vzdělávání a pomoci podnikatelům. Navštivte třeba webové stránky podnikatel.dtest.cz, www.dtest.cz/kurzy či www.dtest.cz/gdpr. S přáním příjemného dne, Váš dTest

30. 7. 2018 12:40

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

2. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 149 komentářů

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

Jeden z největších dodavatelů energií v Česku, společnost Bohemia Energy, prudce zdražuje. Klientům nepomohla ani sjednaná fixace ceny. Co teď mohou dělat?

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. 2021 | Tomáš Smolík | 3 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

12. 8. 2021 | Veronika Hejná | 30 komentářů

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 26 komentářů

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

28. 4. 2021 | Veronika Hejná | 5 komentářů

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. 2021 | Petr Kučera | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

24. 2. 2021 | Veronika Hejná | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

18. 10. 2020 | Renata Lichtenegerová | 9 komentářů

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc hlídají, podvodníci však změnili strategii.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. 2020 | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

5. 8. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

23. 6. 2020 | dTest

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

Všichni tři velcí operátoři zrušili poplatek, kterým svým zákazníkům od dubna ztěžovali využití jednoho z nových práv podle zákona o elektronických komunikacích. 

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

22. 5. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

27. 4. 2020 | Veronika Hejná | 5 komentářů

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou muset vysvětlit, jak ověřují, že je píší skuteční zákazníci.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services