Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den v jednom větším obchodním řetězci (elektro), jsem si byl osobně zakoupit televizor. Přišel jsem s tím, že chci určitý model A, ten mi osobně ukázali, ale nabídli mi také model B s akcí, že k tomu je speciální ovladač (v hodnotě cca 1200). Obě televize jsem si prohlížel a prodejce jsem se důrazně zeptal zda je tedy mezi nimi nějaký rozdíl, bylo mi řečeno že není pouze ta A má navíc fotbalový režim, jinak jsou stejné. Tak jsem se dle jejich informace nakonec rozhodl pro tu B když k tomu byla ta akce. Následně jsem doma zjistil, že ta zakoupená televize B dělá na černé barvě dost znatelné "šmouhy" kvůli úplně jinému systému LED podsvícení, to ta původní kterou jsem původně chtěl to měla lépe technicky udělané jen jsem o tom i na moji žádost nebyl informován a víceméně mi prodejce tedy lhal, buď z nevědomosti či úmyslně aby tu horší televizi prodal. S televizí jsem tedy značně nespokojen, bohužel toto se na jejich prezentaci v prodejně nedalo poznat (tam mají puštěný nějaký film a u toho to je v pořádku). Prosím tedy o doporučení jak u tohoto postupovat, nejraději bych jim tam tu televizi přivezl a vyměnil za tu druhou, kterou jsem původně chtěl (stály stejně), děkuji za rady.
Otázku poslal/a: , 9. 8. 2018 13:53
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste televizor koupil v kamenné prodejně, bylo Vám umožněno obeznámit se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Zboží byste byl oprávněn reklamovat pouze tehdy, když by některá z deklarovaných vlastností (uvedená například u popisu televizoru či v reklamě) byla v rozporu s těmi skutečnými. V takovém případě byste byl oprávněn žádat dodání televizoru s deklarovanými vlastnostmi, a pokud by to nebylo možné, od kupní smlouvy odstoupit v souladu s § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
9. 8. 2018 23:11
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více