Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, Zboží (outdoorovou kamerku) jsem neprodleně po obdržení ze servisu (1. reklamace) zanesla do obchodu a požadovala 2. reklamaci, protože 1 ze dvou původně reklamovaných vad neopravili. Problém ale nastal, když mi přišel email - potvrzení o přijetí zboží do servisu. V něm byl uveden jiný, neodpovídající popis stavu kamerky (v 1. případě bylo uvedeno "používáná" a v 2. případě "Používáná, poškrábaný displej a záda kamerky" - což vůbec neodpovídá). Navíc v emailech neodpovídá seriové číslo kamerky, pokaždé je jiné. Takže je víc než jasné, že do servisu podruhé neposlali mojí kamerku,ale jinou. Jak se mám v tomto případě zachovat? Sice mi možná vrátí opravenou kamerku, ale určitě ne tu mojí původní, kterou jsem reklamovala a navíc bude v horším stavu. Děkuji, Mojžišová
Otázku poslal/a: , 22. 8. 2018 12:05
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I při uplatnění druhé reklamace byl prodávající povinen vystavit Vám písemný reklamační protokol, do kterého je povinen zanést mimo jiné, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje, podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud prodávající nezaznamenal stav kamery při jejím převzetí, má se za to, že kamera byla při jejím převzetí bezvadná, případně opotřebená přiměřeně ve vztahu k době jejího používání. Pokud je v potvrzení jiné sériové číslo kamery, než je například ve Vaší kupní smlouvě, prodávajícího na tuto skutečnost upozorněte. Prodávající odpovídá za stav věci, kterou převzal za účelem reklamace, podle § 2944 občanského zákoníku. Po ukončení reklamace je povinen Vám vrátit věc v témž stavu, případně s provedenou prokazatelnou opravou nebo výměnou v rámci reklamace. Pokud se tak nestane, můžete požadovat náhradu škody v podobě uvedení věci do původního stavu, popřípadě finanční kompenzaci podle § 2951 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
22. 8. 2018 18:18
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?
Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více