Výpověď internetového připojení

Dobrý den, úplně nevím, jestli tento dotaz patří do této poradny, přesto to zkusím. Již 8 let jsme byli u jistého poskytovatele internetu. Nyní jsme z důvodu častých výpadku a nefunkčnosti internetového připojení přistoupili k výpovědi. Platba za službu probíhala vždy půlrocně a nyní máme internet zaplacený ještě do konce prosince 2018. Výpověď by měla běžet od 5.9.2018, ale nikdo se nám k ní dosud nevyjádřil. Při tefonním hovoru mi bylo paní řečeno, že si mám přečíst všeobecné podmínky, že si je nepamatuje. Chtěla jsem pouze potvrdit, od kdy běží tedy výpověď a jak se vrací přeplatek za službu, která výpovědi skončí 5.10.2018. Na email však nereagují. Nyní jsem však náhodou zjistila, že přeplatek, který od 5.10.2018 do 31.12.2018 vznikne, navrácen nebude, že je to takto v obecných podmínkách. Jenže tam jsem žádnou takovou větu nenašla a pro to je v podmínkách nejakým způsobem ukryto. Zároveň si účtují poplatek za odmontování antény, ale o tomto poplatku ve všeobecných podmínkách také nic není. Jen že se musí anténa vrátit. Chtěla bych vědět, jestli mají na něco takového právo. K tomuto dotazu nechci přímo přidávat znění všeobecných podmínek, ale vůbec nevim, na koho se obrátit a jak toto řešit. Děkuji za odpověď

Otázku poslal/a:  , 12. 9. 2018 14:21

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, zda-li máte smlouvu na dobu určitou, nebo na dobu neurčitou. Smlouvu na dobu určitou lze předčasně vypovědět jen z důvodů uvedených ve smlouvě, popřípadě v obchodních podmínkách. Smlouvu na dobu neurčitou je možné vypovědět vždy, a to s tříměsíční výpovědní dobou, neobsahují-li smlouva nebo obchodní podmínky výpovědní dobu kratší. Výpovědní doba běží od prvního dne následujícího měsíce, nestanoví-li smlouva nebo obchodní podmínky jinak. Částku, kterou jste dopředu uhradili a službu za ni již nečerpali, tj. jedná se o období po uplynutí výpovědní doby, Vám je obchodník povinen vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a následujících občanského zákoníku. Částku by Vám nebyl povinen vrátit pouze v případě, kdy by se jednalo o výpověď smlouvy na dobu určitou, kterou by prodávající umožňoval nad rámec zákona, na základě smluvního ujednání nebo obchodních podmínek. Poplatek za deinstalaci antény po Vás může poskytovatel požadovat pouze na základě předchozího ujednání ve smlouvě nebo obchodních podmínkách, jinak by se rovněž jednalo o jeho bezdůvodné obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

14. 9. 2018 10:27

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

25. 2. 2020 | Veronika Hejná | 1 komentářů

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

3. 2. 2020 | Veronika Hejná | 51 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

21. 1. 2020 | Veronika Hejná | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

25. 11. 2019 | Petr Kučera

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

25. 11. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

17. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

20. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

5. 9. 2019 | Jana Poncarová | 9 komentářů

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

1. 8. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

25. 7. 2019 | Lukáš Zelený

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

17. 7. 2019 | Petr Kučera

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

11. 7. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

Rozdávají sankce, vyhrožují, podstrkávají smlouvy, za které by se slušní podnikatelé styděli. S některými dodavateli je těžké pořízení. Nedávno padly za nekalé jednání pokuty. Jaké další páky mají úřady na dodavatele a co může dělat sám zákazník?

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

14. 6. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services