Výpověď internetového připojení

Dobrý den, úplně nevím, jestli tento dotaz patří do této poradny, přesto to zkusím. Již 8 let jsme byli u jistého poskytovatele internetu. Nyní jsme z důvodu častých výpadku a nefunkčnosti internetového připojení přistoupili k výpovědi. Platba za službu probíhala vždy půlrocně a nyní máme internet zaplacený ještě do konce prosince 2018. Výpověď by měla běžet od 5.9.2018, ale nikdo se nám k ní dosud nevyjádřil. Při tefonním hovoru mi bylo paní řečeno, že si mám přečíst všeobecné podmínky, že si je nepamatuje. Chtěla jsem pouze potvrdit, od kdy běží tedy výpověď a jak se vrací přeplatek za službu, která výpovědi skončí 5.10.2018. Na email však nereagují. Nyní jsem však náhodou zjistila, že přeplatek, který od 5.10.2018 do 31.12.2018 vznikne, navrácen nebude, že je to takto v obecných podmínkách. Jenže tam jsem žádnou takovou větu nenašla a pro to je v podmínkách nejakým způsobem ukryto. Zároveň si účtují poplatek za odmontování antény, ale o tomto poplatku ve všeobecných podmínkách také nic není. Jen že se musí anténa vrátit. Chtěla bych vědět, jestli mají na něco takového právo. K tomuto dotazu nechci přímo přidávat znění všeobecných podmínek, ale vůbec nevim, na koho se obrátit a jak toto řešit. Děkuji za odpověď

Otázku poslal/a:  , 12. 9. 2018 14:21

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, zda-li máte smlouvu na dobu určitou, nebo na dobu neurčitou. Smlouvu na dobu určitou lze předčasně vypovědět jen z důvodů uvedených ve smlouvě, popřípadě v obchodních podmínkách. Smlouvu na dobu neurčitou je možné vypovědět vždy, a to s tříměsíční výpovědní dobou, neobsahují-li smlouva nebo obchodní podmínky výpovědní dobu kratší. Výpovědní doba běží od prvního dne následujícího měsíce, nestanoví-li smlouva nebo obchodní podmínky jinak. Částku, kterou jste dopředu uhradili a službu za ni již nečerpali, tj. jedná se o období po uplynutí výpovědní doby, Vám je obchodník povinen vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a následujících občanského zákoníku. Částku by Vám nebyl povinen vrátit pouze v případě, kdy by se jednalo o výpověď smlouvy na dobu určitou, kterou by prodávající umožňoval nad rámec zákona, na základě smluvního ujednání nebo obchodních podmínek. Poplatek za deinstalaci antény po Vás může poskytovatel požadovat pouze na základě předchozího ujednání ve smlouvě nebo obchodních podmínkách, jinak by se rovněž jednalo o jeho bezdůvodné obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

14. 9. 2018 10:27

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

15. 5. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

22. 3. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

3. 12. 2018 | Monika Veselíková | 21 komentářů

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

9. 8. 2018 | Jana Poncarová | 2 komentáře

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

27. 7. 2018 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

24. 7. 2018 | Petra Dlouhá

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

27. 6. 2018 | Lukáš Zelený | 3 komentáře

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

2018: Jak reklamovat a nepohořet

21. 6. 2018 | Petra Dlouhá | 39 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

30. 4. 2018 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

Hromadné žaloby a vyšší sankce za porušení pravidel. Evropská komise chce posílit pozici spotřebitelů. Na zavedení novinek si ale budeme muset počkat.

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

27. 4. 2018 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

Nástroj na šikanu velkých institucí, nebo šikovný pomocník pro běžné spotřebitele, kteří se nemůžou domoci svých práv? Hromadné žaloby míří do Česka.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Dieselgate. Než se to promlčí

18. 3. 2018 | Martin Vlnas | 7 komentářů

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

17. 3. 2018 | Martin Vlnas | 12 komentářů

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

14. 3. 2018 | Monika Veselíková

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

Podávání hromadných žalob má ulevit především spotřebitelům. Jak konkrétně budou hromadné žaloby probíhat a na kolik kolektivní řízení před soudem přijde? Podrobnosti v článku.

Velké srovnání poskytovatelů půjček

8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 4 komentáře

Velké srovnání poskytovatelů půjček

Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services