Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, prosím o radu, jestli je postup prodejce ve vyřizování mé reklamace správný. V lednu 2018 jsem si koupila kabelku s delšími uchy z umělého materiálu. Postupem času - sledovala jsem cca od května 2018 - se uši začaly olupovat a trhat. V září 2018 jsem kabelku odevzdala prodejci k posouzení na reklamaci. Měla jsem za to, že to mohu udělat kdykoliv v průběhu dvouleté záruční lhůty. Prodejce mi však reklamaci neuznal s tímto odůvodněním: "Dle občanského zákoníku máte povinnost každou závadu reklamovat v době vzniku, což k míře a rozsahu poškození zjevně nebylo dodrženo. Vada je zanedbaná a výrobek byl zcela evidentně dále užíván i přes zjištěné poškození, které je již velkého rozsahu. Tím bylo znemožněno včasné posouzení reklamace v začátku jejího vzniku a následně její možná oprava." Prosím pěkné o informaci, jestli prodejce může z těchto důvodů zboží odmítnout reklamovat. Dále by mne zajímalo, jestli vždy musím u reklamovaného zboží akceptovat výměnu nebo jestli si mohu prodejci říci o vrácení peněz. Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: Ad Ca, 21. 9. 2018 17:48
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vadu v době 24 měsíců od převzetí, tedy od koupě věci podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. V této době je povinen věc do reklamace přijmout a o této skutečnosti vystavit reklamační protokol s veškerými zákonnými náležitostmi podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by prodávající tuto svoji povinnost nedodržel, bylo by možné obrátit se se stížností na dozorový orgán, v tomto případě Českou obchodní inspekci. Vadu je možné reklamovat kdykoli v průběhu dvouleté záruční doby, zároveň je však nezbytné předcházet jejímu prohlubování. Prodávající bude oprávněn reklamaci zamítnout za předpokladu, že prokáže příčinnou souvislost mezi rozsahem vady vytýkané v současné chvíli a rozsahem původní vady. Prodávající je oprávněn vyřídit reklamaci, u které uzná svoji odpovědnost za vadu, opravou, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnou za zcela stejný nový kus a pokud by tyto způsoby nebyly možné, odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením původní kupní ceny věci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
24. 9. 2018 23:12
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?
Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více