Reklamace nábytku
Dobrý den, potřebovali bychom poradit, jak dál postupovat na co máme vlastně právo. Zakoupili jsme dceři nábytek, při montáži jsme zjistili, že nesedí šuplíky, dvířka atd. Po konzultaci s truhlářem bylo řečeno, že se to u těchto nabytků běžně stává, že to nesedí, prý je to způsobeno sériovou výrobou. Prostě milimetr sem, milimetr tam. Obrátili jsme se tedy na prodejce, poslali fotky, kde všude je něco špatně. Bohužel nesedí vůbec nic z celého studentského pokoje. Prodejce nám oznámil, že poškozenou součást samozřejmě vymění. Můj dotaz zní, co když nevíme která součást to způsobila? Pro nás to znamená, že vše co je smontováno musíme sami rozmontovat a zajišťovat kde je chyba? Nejradši by jsme jim to celé vrátili....bylo by to pro nás nejjednodušší, staré za nové. Jenomže co když by nebyl nový nábytek také v pořádku, po této zkušenosti moc důvěry už nemáme. Opravdu nevíme jak z celé situace ven. Obchod je pro nás hodinu jízdy autem. Je možné požadovat nějakého jejich technika? Co by jste poradili, dcera chce bydlet a my nevíme kudy kam, příště si raději necháme složit nábytek montáží obchodu, ať se s tím poperou sami. Děkuji za rady a pěkný den.
Otázku poslal/a: , 23. 9. 2018 16:31
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít ujednané, deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, podle § 2161 písm. a) občanského zákoníku. Pokud věc takové vlastnosti nemá, je možné ji reklamovat a v reklamační lhůtě požadovat bezplatné dodání nové bezvadné věci. Jelikož prodávající odpovídá za to, že je věc bezvadná, je to on, kdo je povinen vytýkanou vadu posoudit. Jelikož jste si věc koupili jako set a spravedlivě není možné zjistit, která z jeho částí je vadná, reklamujte u prodávajícího celý set. Prodávající je rovněž povinen uhradit náklady, které vznikly při uplatňování reklamce, podle § 1924 občanského zákoníku. Těmto nákladům může prodávající předcházet nebo je snížit tím, že nábytek přijede posoudit, popřípadě set nebo vadnou část sám odveze. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Odstoupit od kupní smlouvy by ve Vašem případě bylo možné pouze tehdy, kdy by existoval důvodný předpoklad, že vadu nelze odstranit opravou nebo dodáním nové věci, například na základě recenzí ostatních spotřebitelů. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
24. 9. 2018 23:07