Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, potřebovali bychom poradit, jak dál postupovat na co máme vlastně právo. Zakoupili jsme dceři nábytek, při montáži jsme zjistili, že nesedí šuplíky, dvířka atd. Po konzultaci s truhlářem bylo řečeno, že se to u těchto nabytků běžně stává, že to nesedí, prý je to způsobeno sériovou výrobou. Prostě milimetr sem, milimetr tam. Obrátili jsme se tedy na prodejce, poslali fotky, kde všude je něco špatně. Bohužel nesedí vůbec nic z celého studentského pokoje. Prodejce nám oznámil, že poškozenou součást samozřejmě vymění. Můj dotaz zní, co když nevíme která součást to způsobila? Pro nás to znamená, že vše co je smontováno musíme sami rozmontovat a zajišťovat kde je chyba? Nejradši by jsme jim to celé vrátili....bylo by to pro nás nejjednodušší, staré za nové. Jenomže co když by nebyl nový nábytek také v pořádku, po této zkušenosti moc důvěry už nemáme. Opravdu nevíme jak z celé situace ven. Obchod je pro nás hodinu jízdy autem. Je možné požadovat nějakého jejich technika? Co by jste poradili, dcera chce bydlet a my nevíme kudy kam, příště si raději necháme složit nábytek montáží obchodu, ať se s tím poperou sami. Děkuji za rady a pěkný den.
Otázku poslal/a: , 23. 9. 2018 16:31
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít ujednané, deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, podle § 2161 písm. a) občanského zákoníku. Pokud věc takové vlastnosti nemá, je možné ji reklamovat a v reklamační lhůtě požadovat bezplatné dodání nové bezvadné věci. Jelikož prodávající odpovídá za to, že je věc bezvadná, je to on, kdo je povinen vytýkanou vadu posoudit. Jelikož jste si věc koupili jako set a spravedlivě není možné zjistit, která z jeho částí je vadná, reklamujte u prodávajícího celý set. Prodávající je rovněž povinen uhradit náklady, které vznikly při uplatňování reklamce, podle § 1924 občanského zákoníku. Těmto nákladům může prodávající předcházet nebo je snížit tím, že nábytek přijede posoudit, popřípadě set nebo vadnou část sám odveze. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Odstoupit od kupní smlouvy by ve Vašem případě bylo možné pouze tehdy, kdy by existoval důvodný předpoklad, že vadu nelze odstranit opravou nebo dodáním nové věci, například na základě recenzí ostatních spotřebitelů. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
24. 9. 2018 23:07
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?
Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více