Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den. Dal k obchodníkovi k reklamaci notebook v prodloužené tříleté záruční době (35měsíců od zakoupení). Obchodník vše po 35dnech vyřídil dobropisem, i když mi bylo řečeno že počítač je opravitelný. Já si stěžoval, oni se omluvili a poslali jej na moji žádost do servisu na opravu. Ale za pár dnů mi opět poslali vyřízení dobropisem s tím, že aktuálně nemají náhradní díly, po daší komunikaci mi napsali že žadné dily mit ani nebudou. Jelikož se jednalo pouze o drobné poskožení "pantu", což nemělo žádny vliv na funkci zádám ať mi počítač vrátí. Oni nechtějí. Mají na to nárok? Stejný výrobek už nemají, alternativy mají, ale nechtějí mi ani poskytnout nahradu. Trvají jen na penězích minus 35% a já trvám na vrácenívyrobku.Mohu je nejak donutit mi počítač vrátit? Děkuji velice za odpověď.
Otázku poslal/a: Ladislav Krajňák, 7. 10. 2018 21:49
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, jak máte sjednané podmínky prodloužené záruky. Pokud je máte sjednány odchylně od úpravy zákonné záruky, budete se tímto ujednáním muset řídit. Pokud je speciálně sjednány nemáte, podpůrně se uplatní zákonná úprava. Prodávající je ze zákona povinen vyřídit reklamaci opravou, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnou za zcela stejný nový kus a pokud tyto způsoby nejsou možné, odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. Prodávající je odpovědný za způsob vyřízení reklamace, pokud se však ten odchyluje od Vámi zvoleného způsobu, měl by toto odchýlení řádně odůvodnit. Pokud prodávající do věci nezasáhl, doporučujeme Vám se s ním domluvit na tom, aby do reklamačního protokolu zanesl, že se vzdáváte vyřízení reklamace jím zvoleným způsobem a žádáte vydání věci ve stavu, ve kterém jste ji k reklamaci předával, v souladu s § 2944 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 10. 2018 12:31
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?
Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více