Vrácení zboží e-shopu - nedoručeno
Dobrý den, objednala jsem si šaty přes eshop. Šaty jsem poslala zpět hned další den a o poslání zpět jsem eshop informovala. Nyní, o 7 dní později mi volali z tohoto eshopu s dotazem, zd ajsem šaty poslala zpět, že je nedostali. Ale že se jim minulý týden stalo, že nebyli v práci a sousedka jim volala, že jim nějaký řidič nechal balík před domem. Než se na adresu dostali, balík už tam nebyl. Zkontrolovala jsem online na sledování u dopravce, kde je uvedeno, že zboží bylo převzaté před 6ti dny, je tam uvedené jméno majitelky eshopu jako osoby, která zásilku přebrala a její podpis, který nevím, zda je pravý nebo není. Majitelka eshopu chce řešit s dopravcem reklamaci zásilky. Ale o navrácení peněz nechce slyšet s tím, že šaty nedostala. Dle mého se stala jedna ze 2 situací. Zaprvé šaty došly a majitelka tvrdí, že nikoliv. Za druhé řidič přepravce zásilku ztratil, do jejich systému majitelku podepsal a uvedl, že zásilku doručil. Dopravce má také celou záležitost jasnou, protože zásilka je v jejich systému doručená. Chci se zeptat, kdo má v tomto případě nést odpovědnost za škodu? Čili, co mám dělat, aby mi majitelka peníze vrátila, když jsem zboží poslala zpět a dle přepravce i doručila? Předem děkuji.
Otázku poslal/a: , 17. 10. 2018 13:19
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vrátit původní kupní cenu zboží a nejnižší možné poštovné do 14 dní od chvíle, kdy se o uplatnění odstoupení od smlouvy dozvěděl, v souladu s § 1832 odst. 1 občanského zákoníku. Na uplatněném odstoupení od kupní smlouvy a plynutí doby pro vrácení peněz trvejte s tím, že můžete prokázat jak to, že jste zboží odeslala, tak to, že bylo prodávajícím převzato. Neuhradí-li Vám prodávající částku včas, můžete po něm zároveň požadovat zákonné úroky z prodlení. Pokud prodávající tvrdí opak, může rozporovat doručení balíku přepravcem. Kdo je v takovém případě oprávněn podat reklamaci, zda odesílatel, nebo adresát, je možné zjistit z poštovních podmínek. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 10. 2018 12:37