Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, objednala jsem si šaty přes eshop. Šaty jsem poslala zpět hned další den a o poslání zpět jsem eshop informovala. Nyní, o 7 dní později mi volali z tohoto eshopu s dotazem, zd ajsem šaty poslala zpět, že je nedostali. Ale že se jim minulý týden stalo, že nebyli v práci a sousedka jim volala, že jim nějaký řidič nechal balík před domem. Než se na adresu dostali, balík už tam nebyl. Zkontrolovala jsem online na sledování u dopravce, kde je uvedeno, že zboží bylo převzaté před 6ti dny, je tam uvedené jméno majitelky eshopu jako osoby, která zásilku přebrala a její podpis, který nevím, zda je pravý nebo není. Majitelka eshopu chce řešit s dopravcem reklamaci zásilky. Ale o navrácení peněz nechce slyšet s tím, že šaty nedostala. Dle mého se stala jedna ze 2 situací. Zaprvé šaty došly a majitelka tvrdí, že nikoliv. Za druhé řidič přepravce zásilku ztratil, do jejich systému majitelku podepsal a uvedl, že zásilku doručil. Dopravce má také celou záležitost jasnou, protože zásilka je v jejich systému doručená. Chci se zeptat, kdo má v tomto případě nést odpovědnost za škodu? Čili, co mám dělat, aby mi majitelka peníze vrátila, když jsem zboží poslala zpět a dle přepravce i doručila? Předem děkuji.
Otázku poslal/a: , 17. 10. 2018 13:19
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vrátit původní kupní cenu zboží a nejnižší možné poštovné do 14 dní od chvíle, kdy se o uplatnění odstoupení od smlouvy dozvěděl, v souladu s § 1832 odst. 1 občanského zákoníku. Na uplatněném odstoupení od kupní smlouvy a plynutí doby pro vrácení peněz trvejte s tím, že můžete prokázat jak to, že jste zboží odeslala, tak to, že bylo prodávajícím převzato. Neuhradí-li Vám prodávající částku včas, můžete po něm zároveň požadovat zákonné úroky z prodlení. Pokud prodávající tvrdí opak, může rozporovat doručení balíku přepravcem. Kdo je v takovém případě oprávněn podat reklamaci, zda odesílatel, nebo adresát, je možné zjistit z poštovních podmínek. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 10. 2018 12:37
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více