Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, mám neobvyklý problém s reklamací. Koupila jsem si notebook a vrčel poměrně nahlas a nestandardně. První reklamace proběhla neúspěšně - závada se neprojevila. Bylo nám doporučeno nestandardní zvuk nahrát. Druhá reklamace byla již díky nahrávce úspěšná. Nyní počítač opět vrčí, ale již ne tolik nahlas. Závada se vyskytuje, tak jako před tím, v neurčitých intervalech (někdy jednou za měsíc, někdy dvakrát do týdne a teď byl třeba čtvrt roku klid). "Vrčení" jsme z předešlé zkušenosti znovu nahráli a počítač již několikrát reklamovali. Reklamace nebyly nikdy uznané z důvodu neprojevení závady v servisním středisku. A já se ptám, zda může být reklamace uznána pouze na základě té naší nahrávky? Pokud ne, jaké navrhujete řešení? Děkuji za odpověď Veronika Jílvcová
Otázku poslal/a: , 8. 11. 2018 11:18
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávatelné vlastnosti, podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud takové vlastnosti nemá, jste oprávněna ji reklamovat a žádat dodání bezvadné věci v 30denní reklamační lhůtě. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od jejího převzetí, tedy od koupě. Věc je v této době povinen do reklamace přijmout, vytýkanou vadu posoudit a shledá-li, že za ni odpovídá, ji v celém rozsahu bezplatně odstranit. Pokud máte důvodné podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, můžete na něj podat podnět dozorovému orgánu, konkrétně České obchodní inspekci. Věc můžete opětovně reklamovat s doložením dalších důkazních prostředků, například aktualizované nahrávky nebo záznamu z měřiče hluku. Uvážit je možné i obrácení se na nezávislého odborníka, soudního znalce. Prodávající Vám však bude povinen uhradit náklady vynaložené na soudního znalce až v případě, kdy svoji odpovědnost za vady uzná. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 11. 2018 10:24
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více