Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace
10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Dobrý den, 20.9.2017 jsem zakoupil u MALL.CZ produkt stabilizátor feiyou tech mg v2, který jsem téměř nepoužil. Bohužel mi byla jedna část z produktu mechanicky poškozena. Jedná se o podložku pod fotoaparát na které závisí stabilizace obrazu. Dne 24.07.2018 jsem produkt reklamoval a požadoval výměnu poškozeného dílu. Stabilizátor byl předána na servis, kde mně po měsíci přišla zpráva s produktem, že reklamace byla zamítnuta a s požadavkem na výměnu destičky pod fotoaparát mám kontaktovat distributora. Předpokládal jsem, že celou věc vyřeší MALL.CZ od kterého jsem daný produkt zakoupil. Kontaktoval jsem prodejce Feiyu Tech se kterým jsem celou záležitost řešil nadále a podal žádost o výměnu/zakoupení chybějícího dílu ke stabilizátoru. Vysvětlil jsem jim opět celou situaci proběhlo několik e-mailů ve kterých mě prodejce odkazoval na jiné servisní střediska, zda požadovaný díl nemají skladem. Kontaktoval jsem je bohužel marně. Nikdo chybějící díl nemá, opět jsem začal komunikovat s prodejcem stabilizátoru a ten mi už dva měsíce odpovídá, že náhradní díl nemají a snaží se kontaktovat výrobce, který jim bohužel neodpovídá. Celou situaci s nimi řeším už přes tři měsíce. Bohužel marně a do teď není vyřešená. Prosím Vás, jak mám dále postupovat? Když i samotný prodejce nemá k dispozici náhradní díly. Možná se mýlím, ale mám za to, že by prodejce měl mít skladem náhradní díly, pokud prodává na trhu daný produkt. Možnost mu poskytnout v záručním i pozáručním období servis mít k dispozici náhradní díly v případě takovéhle situace, která nastala. Děkuji za odpověď Rosa
Otázku poslal/a: Radek Rosa, 5. 12. 2018 22:27
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřešit reklamaci, kterou uzná, opravou věci, výměnou věci nebo odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. Prodávající není povinen disponovat určitým počtem náhradních dílů, mimo jiné proto, že mu zákon v záruční době umožňuje vyřešit reklamaci právě odstoupením od kupní smlouvy. Ve Vašem případě, kdy prodávající reklamaci neuznal, záleží na skutečnosti, zda jste si prokazatelně smluvili nebo prodávající jinak deklaroval, že náhradní díly budou po určitou dobu na trhu k dispozici. Pokud se tak stalo, můžete požadovat jejich dodání, popřípadě uplatnit náhradu škodu, pokud Vám ta vznikla v důsledku toho, že prodávající neplnil tak, jak bylo smluveno nebo jak deklaroval. Pokud toto však nijak smluveno ani deklarováno nebylo, je možné rozumět skutečnost, že prodávající zprostředkovává kontakt s výrobcem náhradních dílů, jako jeho vstřícný krok nad rámec zákona. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
31. 12. 2018 16:10
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Bitcoin je mainstream, kupují ho největší banky. Týden v kryptu
Bitcoin je v kryptu největší zvíře, dominuje trhu nejvíc za tři roky, ETFka se z propadu...více
Tyto značky v Česku končí. Electro World, Hamleys, samostatné CZC – a kdo dál?
Na tuzemském trhu působily celé roky, ale nakonec se buď stáhly, nebo je pohltil nový...více
Realitní mapa Česka: Kde za průměrnou hypotéku koupíte dům a kde jen garsonku?
Češi si berou rekordní hypotéky, ale co za ně skutečně pořídí? V Hypox.cz jsme se podívali...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více