Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, reklamovala jsem mobilní telefon, bohužel reklamace byla zamítnuta, neboť se reklamovaná závada na telefonu neprojevila. Mobil byl reklamován v 19. 12. 2018, záruční doba končila 7. 1. 2019. Mobil byl v reklamaci 23 kalendářních dní (po tuto dobu měl mobil v držení prodejce). Asi dva dny po zamítnutí reklamace a převzetí mobilu (cca 16. 1. 2019) jsem zjistila defekt na sklu od foťáku na mobilu, domnívala jsem se, že se jedná o smítko, které se na čočku dostalo, když by mobil na reklamaci rozmontovaný. Podotýkám, že před reklamací se žádná závada na foťáku nevyskytovala, proto jsem ani foťák po první reklamaci nekontrolovala hned. Odnesla jsem tedy telefon na druhou reklamaci. Prodejce si mobil převzal a ještě téhož dne mě vyzval k vyzvednutí opraveného telefonu. Sklo mi vyměnil, neboť bylo poškrábané a upozornil mě, že mobil už není v záruce a že výměna skla byla provedena pouze jako vstřícnost ze strany prodejce. Argumentovala jsem, že záruka na mobilu je prodloužena o výše zmíněných 23 dní, během kterých byla řešena první reklamace, načež mi prodejce řekl, že toto není pravda, že pokud byla první reklamace zamítnuta, neprodlužuje se o tu dobu (o dobu zamítnuté reklamace -23 dní) záruční lhůta. Je tvrzení prodejce, tedy že při zamítnuté reklamaci se neprodlužuje záruční doba, pravdivé? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 24. 1. 2019 14:42
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě není nezbytné posuzovat dobu plynutí záruční doby, jelikož právo na odstranění vady vzniklé v průběhu reklamace Vám vzniká z titulu náhrady škody na převzaté věci podle § 2944 občanského zákoníku. Každopádně ustanovení § 1922 občanského zákoníku stanoví, že lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neběží po dobu, po kterou kupující spotřebitel nemůže vadný předmět užívat, pokud vytkl vadu, tedy uplatnil reklamaci oprávněně, tj. jednalo-li se skutečně o vadu. Pokud prodávající reklamaci zamítl, bylo by možné argumentovat právem kupujícího spotřebitele kdykoliv v 24měsíční záruční době uplatnit reklamaci a následně doložit vlastním důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým posudkem, že věc byla vadná i v okamžiku uplatnění reklamace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
28. 1. 2019 9:47
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více