Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dorbý den, zajímalo by mě, jaké mám možnosti na odškodnění (ztížené hygienické podmínky) v případě prokázání vady přístroje, o kterém mi dodavatel (montážní firma) opakovaně tvrdil, že je vše v pořádku a vlastními silami nebyl schopen zjistit vadnou součástku. Před více než dvěma lety mi bylo namontováno tepelné čerpadlo. První zimu jsme ještě v domě nebydleli, nicméně už tou dobou mi byla divná hladina hluku. Druhou zimu jsme již v domě bydleli a na noc bylo nutné čerpadlo vypínat. Probíhala neustálá snaha nějakým způsobem zajistit reklamaci formou servisu, ale dodavatel neustále oddaloval jakýkoli způsob zjištění problému. Postupně sem poslal elektrikáře, pak obchodníka ale nikdy nedošlo k řádnému zjištění problému, na který jsem si stěžoval. Postupně jsem pochopil, že to nebude jen tak, a tak jsem nakonec chtěl podat řádnou reklamaci. Tuto mi dne 20. 7. 2018 dodavatel odmítl převzít. Nakonec jsem se obrátil přímo na distributora tepelných čerpadel, kde také komunikace nebyla zcela pohodlná, nicméně asi to i částečně přispělo k tomu, že dodavatel nakonec dohodl technika od tohoto distributora. Dnes, 11. 2. 2019 proběhlo zjišťování problému a technik zjistil vadný kompresor (a možná i další součástky), který touto závadou vydává hluk, který jsem "reklamoval". Jednou věcí je, že mi nyní samozřejmě kompresor vymění. Jakou ale mám možnost požadovat kompenzaci za neustálé neřešení problému a i ze zákona porušené hygienické podmínky o hluku. Popř. mohu odstoupit od smlouvy s nějakou vyšší kompenzací za způsobený hluk? Děkuji, s pozdravem, Jan Lisal
Otázku poslal/a: Jan Lisal, 11. 2. 2019 13:06
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Lhůta pro vyřízení reklamace plyne ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o uplatnění reklamace dozvěděl. Pokud prodávající reklamaci nevyřídí v 30denní reklamační lhůtě, vzniká kupujícímu spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy. Na tuto skutečnost můžete prodávajícího upozornit. Pokud prodávající reklamaci uzná, bude na základě Vaší žádosti o náhradu škody povinen uhradit i škodu, která by Vám bývala nevznikla, kdyby věc byla bezvadná, dle § 2910 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takovou škodu je třeba prokázat a vyčíslit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
13. 2. 2019 18:25
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více