Odstoupení od kupní smlouvy

Dobrý den, můžete mi prosím poradit. Předem děkuji. V červenci 2018 jsme dcerce k narozeninám pořídili dětský tablet. Tablet byl funkční, i když trochu zpomalený, nicméně plnil funkci. Po týdnu se objevila závada s wi-fi. Tablet jsme nepoužívali, jelikož nám měli měnit wifi připojení a tak jsme si mysleli, že potom závada zmizí. Závada nezmizela. Odvezla jsem tedy tablet na reklamaci. Závada se neprojevila a tablet mi byl tedy vrácen s neuznanou reklamací. Tablet mi přivezla přepravní společnost, ale při rozbalení se tablet ani nerozsvitil a nešel zapnout, takže jsem druhý den jela opět tablet reklamovat. Tablet opět převzali do servisu, za necelý měsíc mi ho opět přivezla přepravní společnost a tablet fungoval. Jenže pouze týden. Přestal fungovat dotyk displeje a byl zničený konektor pro USB, takže tablet nabíjel jen pod určitým úhlem kabelu. Tablet jsem opět vezla 40km do kamenné prodejny, opět ho přijali do servisu. Po týdnu mi přišel email, že tablet nenabíjí a je tedy nutná oprava (placená), aby mohli zkontrolovat další závadu. Napsala jsem, že oprava není nutná a že hlavní závadou je špatný dotyk displeje. Na to už nikdo nereagoval. Od uplynutí reklamační lhůty uběhlo 14 dní, kdy mě nikdo nekontaktoval, až dnes, kdy mi byl poslán email s tím, že jsem se k opavě nevyjádřila. Opět jsem psala, že oprava není nutná a odpověď byla, že mi tedy tablet pošlou zpět. Ve zkratce máme tablet přes půl roku, z toho byl používány max měsíc, ve zbylém čase byl buď na reklamaci nebo byl nefunkční v krabici. Mám právo na odstoupení od smlouvy? Nebo co můžu vlastně v této situaci dělat? Děkuji za odpověď

Otázku poslal/a:  , 20. 2. 2019 8:46

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám prodávající vrátil věc z reklamace, na které se poté vyskytoval větší počet vad než při uplatnění reklamace, byla jste oprávněna po prodávajícím požadovat náhradu škody uvedením věci do původního stavu, a to v souladu s § 2944 občanského zákoníku. Pokud se na věci v prvním půlroce projevovala vada (nefunkční wi-fi) a tuto vadu nebylo možné odstranit ani reklamací, byla jste oprávněna odstoupit od kupní smlouvy z důvodu, že věc nemá vlastnosti, jež byly prodávajícím popsány, tedy nesplňuje jakost při převzetí. Pokud prodávající v současné chvíli neuznává svoji odpovědnost za vadu konektoru pro USB, upozorněte jej na to, že se tato vada vyskytla v průběhu vyřizování reklamace, a máte tedy nárok na její bezplatné odstranění. Pokud prodávající nedodržel lhůtu k vyřízení reklamce, jelikož po Vás požadoval souhlas s úhradou opravy za vadný konektor, přičemž za tuto vadu ale sám odpovídal, jste oprávněna od kupní smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace včas podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

22. 3. 2019 13:51

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

11. 5. 2011 | Petra Dlouhá | 17 komentářů

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

26. 4. 2011 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

V listopadu loňského roku odvolal ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek ústřední ředitelku České obchodní inspekce Janu Příhodovou. Nový ředitel ČOI Jan Štěpánek poskytl serveru Peníze.cz exkluzivní rozhovor, ve kterém mluvil nejen o svých plánech, ale i o tom, proč v řadě oblastí nelze publikovat kompletní seznamy hříšníků jako například u čerpacích stanic.

Chystá se kartel realitních kanceláří?

8. 4. 2011 | Lukáš Kubec | 8 komentářů

Chystá se kartel realitních kanceláří?

Nová pravidla hry pro realitní kanceláře? Ministerstva připravují zákon, který má chránit spotřebitele před mizernými a podvodnými makléři. O ochranu spotřebitele však nejspíš vůbec nejde...

Není buchta jako buchtička

25. 3. 2011 | Michal Kašpárek | 19 komentářů

Není buchta jako buchtička

Renesance českých buchet a zákusků ukazuje, jak absurdní jsou některé regulace podnikání. Prodat legálně doma pečenou buchtu je složitější než prodávat osmnáctky na videochatu.

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

14. 3. 2011 | Petra Dlouhá

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.

Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

21. 2. 2011 | Petra Dlouhá | 64 komentářů

Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.

Klára Samková: Stvořte si své vlastní peklo! Aneb o spotřebitelských úvěrech

12. 1. 2011 | Klára Samková | 20 komentářů

Klára Samková: Stvořte si své vlastní peklo! Aneb o spotřebitelských úvěrech

Zdálo by se, že zákon o spotřebitelských úvěrech zabrání překotnému půjčování, vedoucímu k neodvratnému zadlužování se a následnému pádu do novodobých otrokářských úvěrových pastí. Osobní zodpovědnost ale nelze nastudovat na žádné škole, ani vynutit žádnou právní normou.

Zakázat fintu splátkových firem? Moc přísné, míní vláda

7. 1. 2011 | Petr Kučera | 4 komentáře

Zakázat fintu splátkových firem? Moc přísné, míní vláda

Spotřebitelé získají vyšší ochranu před fintou, kterou využívají zejména někteří poskytovatelé půjček. Počítá s tím návrh ministerstva spravedlnosti, poslaný tento týden do připomínkového řízení.

Svátky splněných přání, nebo vyplněných formulářů?

29. 12. 2010 | Ivo Jeník | 11 komentářů

Svátky splněných přání, nebo vyplněných formulářů?

Nový zákon o spotřebitelském úvěru donutí věřitele předem varovat potenciálního dlužníka. Dočkáme se varovných nápisů a fotografií dlužníků v bankrotu na smlouvách, nebo se jen na každou smlouvu nově spotřebuje dvakrát víc papíru?

Exekuce pod stromeček

28. 12. 2010 | Tomáš Prouza | 13 komentářů

Exekuce pod stromeček

Pokud by stát chtěl opravdu pomoci těm, kteří se nesmyslně zadlužují, tak především dostane z trhu podivné pololichvářské firmy.

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

27. 12. 2010 | František Mašek

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

5. 10. 2010 | redakce Peníze.CZ

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

11. 8. 2010 | František Mašek | 8 komentářů

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

16. 6. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services