Reklamace v autoservisu
Dobrý den, celá věc je již v řešení, ale přesto se chci zeptat. Asi před dvěma měsíci jsem si v tamním autoservisu nechal pouze za účelem prevence vyměnit rozvodovou sadu motoru. Po převzetí auta jsem ihned postřehl velice hlučný, klepavý chod motoru. Tentýž den jsem do servisu ještě volal a popsal co se mi nezdá, následující den jsem auto přivezl zpátky, kdy mi po kontrole bylo sděleno, že je vše v pořádku a že neshledávají žádnou závadu, zkrátka, že jde o normální stav. Dokonce jsem tam auto nechal do druhého dne, aby závadu odstranili, ale nestalo se tak. Byl jsem přesvědčen, že před výměnou takto hlučné auto rozhodně nebylo. Zajel jsem tedy do jiného nezávislého autoservisu na posouzení věci, kde mi bylo sděleno, že auto skutečně nejeví známky správného chodu motoru. Auto jsem tam nechal, podívali se na problém důkladněji a bylo zjištěno, že rozvody byly chybně nastaveny, písty s ventily se tzv. potkávaly, což sebou skýtá mimo jiné i celou řadu dalších poškození, od zmíněných pístů, ventilů apod. Celá věc je již v řešení, kdy si vše pečlivě zdokumentoval soudní znalec apod., byl poslán reklamační dopis autoservisu, kde to zavinili apod. Jedná se nyní o poměrně rozsáhlé a finančně nákladné opravy. Chtěl bych se zeptat na co vše mám nárok jako poškozený spotřebitel? Mám nárok i na nějaké odškodné po dobu, kdy jsem jejím zaviněním auto nemohl používat? Protože cca již druhý měsíc jsem bez auta. Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: Jakub Batelka, 21. 4. 2019 19:24
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vámi popisovaném případě jste oprávněn reklamovat provedenou službu u původního autoservisu a požadovat bezplatné odstranění vytýkané vady do 30 dní od uplatnění reklamace, a to podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by autoservis v této lhůtě věc neopravil, byl byste oprávněn odstoupit od smlouvy na výměnu rozvodové sady motoru a nedodržení zákonné lhůty nahlásit dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci. Autoservis bude povinen uhradit Vám náklady na soudního znalce jako náklady účelně vynaložené k uplatnění reklamace ve smyslu § 1924 občanského zákoníku. Pokud Vám vznikly další náklady, které by Vám bývaly nevznikly, pokud by autoservis postupoval řádně, můžete rovněž uplatnit žádost o náhradu škody, ve smyslu § 2913 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
2. 5. 2019 18:54