Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, u prodejce jsem po asi 5 měsících od nákupu reklamoval vadný disk. V rámci reklamace (použil jsem Váš dTest vzor) požadoval potvrzení o přijetí reklamace a vyrozumění o jejím vyřízení, kdy reklamaci s diskem si firma převzala dne 27.3.2019. Protože se dlouho nic nedělo, dotázal jsem se tentokrát e-mailem prodejce, jak vypadá moje reklamace. Dne 23.4.2019 jsem dostal odpověď: "Vami zaslany reklamovany disk byl zaslan na posouzeni vyrobci. Dle vyjadreni vyrobce reklamace nemuze byt uznana, nejedna se o vyrobni vady. Disk byl poskozen pri doprave, coz presne souhlasi i s poslanym fotem poskozene krabice." Na toto jsem reagoval odpovědí, že děkuji za informace a že vyčkám doručení písemného vyjádření a reklamovaného disku a poté se budu dále bránit, neboť způsobené poškození nemohlo být způsobeno poškozením při přepravě - disk nenesl známky žádné nárazu. Můj dotaz zní, zda lze citovanou e-mailovou zprávu od prodejce považovat za vyřízení reklamace. Dne 2. 5. 2019 jsem totiž prodejci zaslal odstoupení od smlouvy pro nedodržení lhůty k vyřízení reklamace, neboť jsem byl přesvědčen, že citovaná e-mailová zpráva není akceptovatelným vyrozuměním o vyřízení reklamace. K tomu jen podotýkám, že dne 8.5.2019 mi ještě napsali, že se reklamovaný disk včera vrátil od výrobce a že mi ho pošlou. Mockrát děkuji za radu
Otázku poslal/a: Michal Říhovský, 11. 5. 2019 13:22
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění, a to podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Podle Nejvyššího soudu ČR se má reklamace za vyřízenou v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena, a již se jí tedy nemusí zabývat. V popsaném případě Vás sice prodávající vyrozuměl o způsobu vyřízení reklamace, ale stále se jí musí zabývat, jelikož Vám nesdělil veškeré informace podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele a reklamovanou věc dosud neodeslal. Vámi podané odstoupení je možné považovat za uplatněné v souladu se zákonem. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 5. 2019 16:03
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více