Oprava notebooku - reklamace
Dobrý den, dala jsem do servisu notebook, že je u něj problematické zapínání. Poté, co se zapne byl však plně funkční. V servisu mi navrhli opravu v ceně cca 3500, s čímž jsem souhlasila. Procento úspěšnosti oprav bylo dle servisu vysoké a v případě, že bude oprava neúspěšná, nebudu nic hradit. Po pár týdnech mi ze servisu volali, že oprava nebyla úspěšná a že je třeba vyměnit celou základní desku. Cena opravy byla vyčíslena na cca 9500, což jsem zamítla. Notebook mi tedy bude zaslán zpět bez opravy. V servisu se mě dále ptali, zda chci zálohovat data, že notebook je nefunkční. V době, kdy jsem notebook do servisu dávala však funkční byl, sice s limity, ale dalo se na něm pracovat. Ze servisu mi jej však chtějí vrátit nefunkční. Podotýkám, že na možnost, že by notebook po neúspěšné opravě přestal fungovat zcela, jsem upozorněna nebyla. Je nějaká možnost obrany v tomto případě? Příští týden by mi měl notebook přivézt kurýr. Mám jej převzít? Převzetím souhlasím se stavem notebooku, který mi byl navrácen, je to tak? Podotýkám, že celé jednání probíhalo telefonicky. Můžete mi prosím poradit, jak se v tomto případě zachovat? Předem děkuji. Hezký den!
Otázku poslal/a: , 24. 5. 2019 20:48
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zhotovitel odpovídá za stav věci, v jakém jej kupující spotřebitel předal k provedení opravy, podle § 2944 občanského zákoníku. Tento stav je možné vyčíst z předávacího protokolu. Pokud v tomto protokolu není zanesen přesný stav věci, má se za to, že věc byla v běžném stavu odpovídajícím jejímu stáří. Věc od kurýra přeberte a uplatněte u zhotovitele žádost o náhradu škody, a to na základě výše uvedeného ustanovení. Zhotovitel následně bude povinen uvést věc do původního stavu, popřípadě Vám poskytnout finanční kompenzaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
20. 6. 2019 18:22